tisdag 18 augusti 2015

Det finns mirakel för en del.......


Nu finns även den fjärde delen ute på Youtube :D klicka på den färgade länken så kommer du dit direkt  Del 4 . Sista delen kommer på onsdag och därefter så kommer jag berätta om den galna läkaren jag hade när jag hamnade på sjukhuset första gången.
Det har jag spelat in idag. Det går som rysningar igenom min kropp när jag tänker tillbaka. För att göra det lite enklare så har jag länkat (se mars 2012) så slipper du leta i bloggen. Klicka och scrolla sedan fram fredagen den 23 mars 2012. Börja läs därifrån så får du ta del av mina känslor under min skräckfyllda sjukhustid.
Klicka här: Mars 2012

Jag har varit extremt trött i några dagar igen och inte orkat göra någonting.
Igår kom mina föräldrar förbi och visade sin nyinköpta lilla husbil. Den var precis lagom för dom två att tuta omkring i och resa genom Sverige. Precis som vi stod där på gatan klev det omkring två män i yngre medelåldern som gick och tittade på gräset i huset bredvid mig. Dom hängde över staketet och verkade väldigt engagerade att hitta någonting. Om jag släpper loss mina fördomar så skulle jag iskallt säga att dom hade någon form av drogproblem.
Eftersom knivdådet vid biblioteket hade hänt bara några timmar tidigare så kändes det obehagligt så vi klev in i husbilen. Inte nog med att det cirkulerade två helikoptrar över hustaket under tiden kommer även ett flertal mörka stadsjeepar inkörandes på min lilla gata. Dom stannar en bit därifrån och springer ut.....vi står med stora ögon i husbilen och undrar vad som händer. Jag fick nästan panik och ringde sonen på hans mobil. Skolan ligger bara ett stenkast därifrån och jag ville veta var han befann sig. Som tur var hade han hade redan tagit sig hem till sin pappa och på vägen sett hur brandmännen hade sköljt av trottoaren från blodet efter vansinnesdådet tidigare på dagen.
Det tog kanske en 15-20 min sedan försvann bilarna lika fort som dom kom. Det fanns inget att läsa på nätet och tydligen så var det insatsstyrkan som varit där. Idag stod det att läsa att dom tagit fyra personer som planerat ett rånförsök. Vad är det som händer?
Jag tänker också på de skadade personerna som helt provocerandes blev attackerade igår. Fel plats vid fel tillfälle...det är så hemskt!

Jag läste Helena Lundbäcks inlägg Hopp igår. Det är verkligen ett mirakel! Helena har samma typ av cancer som jag har men hon har fått behandling av Uppsala cancerklinik, sugarbake metoden, och nu har hon genomgått en cellgiftsbehandling som gjort att hon har bara en liten tumör kvar. Det är hennes tjocktarm som blivit angripen och då befinner hon sig i en liten annan situation än den jag är i med en angripen tunntarm. Jag är otroligt glad för hennes skull och det visar på något sätt att sjukvården är olika beroende på vilket landsting man bor i. Tyvärr så är inte Region Öst så duktiga på cancer i bukhinnan men NU, 2015,  fattar dom i alla fall att dom ska remittera dessa cancerpatienter till Uppsala Akademiska. Det gjorde man inte 2012.... Undra om mitt liv hade sett annorlunda ut om jag bott i Uppsala? Ingen ide att spekulera, då mår jag bara skit och får svår ångest....Men det är svårt att inte ställa frågan.

3 kommentarer:

  1. Snälla hälsa Ingalill och Jonny så jättemycket från mig!!! Vilken fin blogg du har,jag följer den med stor ömhet för dig. Du är en stor kämpe. Den berör så starkt på alla sätt och vis. Du är så stark o pysslig,Du fina människa. Styrkekramar från Jennie I Hagfors

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jennie!
      Mamma hälsar så gott tillbaka och jag tackar så mycket för att du fortfarande följer mig. Var rädd om dig och stor kram

      Radera
  2. Tänker på dig varje dag! Hoppas du mår ok nu! Stor kram Maria

    SvaraRadera