onsdag 16 april 2014

Operation i morgon!

I morgon bitti blir jag skjutsad med ambulans från Motala till US för operation. Även om tarmen är för kort och det finns risk för stort flöde är det ett bättre alternativ att lägga upp en stomi än att låta fisteln läcka avföring i underlivet.
Den här gången är jag rädd! Jag har ingen kraft eller ork. Hur ska det bli?
Tänk om det smäller till och börjar rinna hysteriskt i ambulansen, vad gör jag då?

Jag undrar hur den här fisteln har kommit till? Från fredag till söndag hade jag kraftiga diarréer, sedan fanns den bara där, ett extra hål där det kom vätska ifrån. Ingen läkare har egentligen tittat ordentligt, det är min egna diagnos..... Röntgen som gjordes i veckan visade inget.
Vi får se vad som händer i morgon.......Jag hoppas dom gör en ordentlig undersökning först, innan dom lägger upp stomin, bara så man vet att fisteln kommer från tarmen. Som sagt jag är orolig och skiträdd! Det känns inte som man har koll på läget ordentligt. Även om man har det så är inte det kommunicerat med mig ordentligt......

Hoppas jag får sova lite i natt och att det inte läcker så mycket.

20 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig Nina! <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Käraste Nina! Vilken mardröm. Hoppas nu att de snabbt får ordning på din jobbiga situation. Tusen lyckönskningar och mängder med kramar! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena! Det kommer lite sena svar eftersom jag inte riktigt varit i fas att svara i tid. Stor kram

      Radera
  3. Nina, jag håller mina tummar för dig! Jag förstår så väl din oro och jag tror och hoppas att operationen går bra så att du slipper detta hemska! Mina tankar är hos dig! Jag ska tänka på dig hela morgondagen.

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad jag ska skriva...finner inga ord just nu...nu håller jag alla tår och fingrar att det fixar sig imorgon, stor kram och kommer att tänka på dig imorgon <3

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig inför morgondagen. Sänder massor med styrkekramar

    SvaraRadera
  6. Hej Nina, De tar hand om dig i ambulansen. Tänker på dig och hoppas allt går bra imorgon. Att de får ordning på din smärta. Kram Anna C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!
      Allt har gått bra och jag blev väl omhändertagen i ambulansen. Rätt folk på rätt plats kan jag lova <3
      Stor kram till dig

      Radera
  7. Hej Nina!
    Usch, vad jobbigt för dig!
    Jag tror att det kommer att gå bra. Oroa dig inte för ambulansfärden. Dom vet hur dom ska ta hand om dig om dig ifall det börjar läcka där. Operationen kommer att gå jättebra så försök att släppa på rädslan. Be att få ett samtal med ansvarig läkare och få allt förklarat ordentligt för dig innan operationen så att du blir lugnare och inte så rädd. De kommer att ha full koll på dig under operationen. Det kommer att gå bra! Håller tummarna för dig i morgon.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dominique!
      Allt gick bra och tack snälla för att du skriver <3
      Stor varm kram

      Radera
  8. Finaste Nina. Jag känner dig bara genom din blogg,där jag läst varje inlägg. När det gått lång tid mellan inläggen har jag blivit så orolig. Du är min bloggvän och ofta rinner tårarna av medlidande och ilska över livets orättvisor. Du är så stark och har orkat så mycket om du känner dig svag så försök att hitta styrka hos de som älskar dig. Nu hoppas jag att allt har kommit till en vändpunkt och att du nu får slippa smärta och får en möjlighet att återhämta dig. Vänligen (med stor kram) Lena Aspman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din kommentar och att du är med mig på min resa. Den är vinglig och lite skarp men vartefter hoppas jag att det ska räta upp sig om så bara för en kort tid. Stor varm kram till dig Lena

      Radera
  9. Tänker på dig, hoppas och tror att du är väl omhändertagen och håller alla tummarna för att din smärta ska försvinna.

    Mesta styrkekramarna,
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Åsa! Vi tar en dag i taget <3
      stor kram

      Radera
  10. Håller tummarna för dej idag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  11. Hoppas allt har gått bra <3

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt gick bra och nu hoppas vi att det får vara bra en stund, njuta av solen och den härliga värmen <3 Stor kram Sandra!

      Radera