lördag 15 augusti 2015

Att få känna puls på Augustifesten

Igår fyndade jag italiensk pasta, det samiska brödet Gahkko och riktigt fin Parmigiano-Reggiano. Inte för att jag kan äta så mycket men jag gillar att bjuda på god mat :) och sonen kommer bli en riktig gourmet med tanke på allt smarrigt jag lagar.
Det är Augustifest i Norrköping och med så fint väder så är det fullt med folk ute på gator och torg.
För mig är det oftast inte aktuellt att kliva ut efter 17.00, det blir så omständigt med ryggsäcken. Eftersom jag nu har rullstolen så är det egentligen inga problem :) Ryggäcken hänger enkelt med. Jag ställer den vid fötterna och tar handväskan i knät...precis som en liten pensionär :)
Jag blev hämtad av Lena vid 18 tiden och så mötte vi upp Tove, Janne och Jeanette nere på stan. Vi gick längs med Gamla Rådstugegatan ner och upp och jag njöt av varje sekund. Visserligen så såg jag inte så mycket, mest rumpor och ryggar men bara att få komma ut, känna pulsen och få känna att jag kan och får vara med trots att det blir lite omständigt med rullstolen, det är så otroligt mycket värt.

Idag har jag haft Sussie och Camilla här på besök. Vi har haft en supertrevlig dag och när Camilla var tvungen att gå följde Sussie och jag med och tog en promenad genom Ljuraområdet. Det är verkligen ett riktigt mysigt område och det är otroligt fint vid de nybyggda lägenheterna. Utvecklingen av området är bara till det bättre och det skulle vara spännande att kunna följa.
Målet för mig är att klara sonens födelsedag. Han fyller femton den 12 oktober och jag hoppas verkligen att vi kan fira honom som vi gjort de senaste åren. Hela familjen, både Fredriks (Leos pappa) familj och min familj träffas hemma hos mig och vi äter och fikar tillsammans. Det är så härligt och för Leos skull är det en värdefull dag att ha i sitt barndomsminne.

Nu är del 3 ute på Youtube och om du skriver
www.youtube.com/+Nina Törnström
kommer du till min kanal.
Eller klicka på den här länken

Nu är det lite olag i magen och jag mår sisådär. Det blir baksidan när man har haft lite skoj. Det blir alltid en konsekvens i form av smärta eller trötthet eller båda och. Fast det är värt det! Nu ska jag gå och lägga mig och vila, invänta LAH som kommer vid 23-tiden.

Ha en skön lördag och var rädda om er <3



8 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar ni har haft. Min äldsta son (19) bor i Norrköping och han o polarna var på marknaden i fredags och hade jätte roligt, typ testat allt som gick ;)
    Hoppas magen har lugnat sig eller gör det snart.
    Säger åt min äldsta hund att hon tamejden får leva till sin 14 årsdag i slutet av oktober (mycket för en stor hund), så det är väl självklart att du ska klara dig förbi Leos födelsedag .D
    Stor Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att du svarade ja å orka följa med,, såg så mycket lycka i dina ögon å bara få vara där bland allt folk..
    Å pruta och riktigt shoppade loss ..hihi,,
    å ja e gärna testpilot på finpastan nångång,, hihi,,❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha ja Lena ibland lyckas man med saker som man inte tänkt sig från början :) Tack snälla för att ni tänkte på mig!
      Det blir mat på torsdag när vi filmmyser :)
      Kram

      Radera
  3. Vill bara säga att jag följt din blogg länge och du är fantastisk 💖! Stort plus är dina filmklipp !!!!! TACK för att du delar med dig 💕💕💕!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer mig och stort tack för din feedback om filmklippen. Jag hoppas jag kan göra det lättare för någon eller bara dela min erfarenhet.
      Stor kram tillbaka :)

      Radera
  4. Hej Nina ! Följer din blogg med tårar som rinner ! Jag har också cancer. Det började i tjocktarmen mars-14,cellgifter,sen på båda äggstockarna och bukhinnan jan-14,cellgifter och nu i levern och bukhinnan juli-15.Så nu har Vrinnevilasarettet skickat en remiss till Uppsala för en Hipec-behandling förhoppningsvis !!! Tack för att du delar med dig.
    Kram Sassa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sassa!
      Det gör ont i hjärtat att höra att du har cancer. Det är så mycket runt den här sjukdomen som ingen förstår om man inte själv varit i skiten. Jag blir däremot glad för din skull att Norrköping skickar dig till Akademiska. Jag håller alla tummar och tår för dig och hoppas verkligen att behandlingen gör verkan. Det är en tuff behandling men det kan verkligen hjälpa dig.
      Mina tankar finns hos dig och stor varm kram <3

      Radera
    2. Hej igen ! Tack för ditt svar. Har du gjort den behandlingen som jag väntar på ?
      Kram igen 💕

      Radera