söndag 22 december 2013

Mår skit!

Lyckan varade inte länge!

Igår dippade jag rejält och det är så typiskt när jag fick besök.
Mådde riktigt dåligt och blev så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna.
Påsen håller på och strular, lossnar hela tiden och den sitter inte som den ska. Då blir jag jätteosäker och stressad. Klarade inte av att vara utan den igår, mådde illa och då var det bara att sätta fast den direkt. Nu har jag fått tejpa fast den för att den ska sitta ordentligt. En jägarns massa praktiska strul som jag gärna skulle vilja vara utan...

När jag får sånt här bakslag mår jag så dåligt och blir så ledsen, jag vill ju så gärna att allt ska vara bra och jag vill ju så gärna vara och bli frisk. Det är så tungt att vara sjuk, i alla fall så här sjuk..... Skulle gärna ha en förkylning eller en släng av magsjuka istället för detta......Tyvärr så är inte fallet så. Jag har hela magen full med metastaser och tumörer som påverkar tarmarna som i sin tur gör att jag inte kan äta eller knappt ens dricka. Jag har cancer i bukhinnan - peritoneal carcinos. Inte många som drabbas och inte heller så många som överlever. Jag kan aldrig bli av med cancern, den kan bara hållas i schack med cellgifter. Fast det tror ju inte jag på, jag vill ju operera mig i Uppsala och hoppas verkligen att jag kommer dit. Förutsättningen är att tumörerna krymper....

Mamma tror att det är cellgifterna som gör sitt jobb, jag har ju mått så bra förut och nu kanske dom gör sitt jobb vilket innebär att jag mår dåligt av det... vad vet jag, jag bara känner i hela kroppen att jag mår uselt och är trött.

Jag håller på och törstar ihjäl, men det kvittar hur mycket jag än dricker så åker ju allt ut i påsen från Gastrostomin och jag tillgodoser mig inte ett smack. Provar nu på morgonen att bara stänga igen en liten stund för att se om jag kan få i mig lite vätska, jag är konstant törstig och det är hur jobbigt som helst.

Jaja, nu blev tanken om att komma hem lite längre bort och så får det nog vara. När jag mår så här klarar jag ingenting, jag vill bara vila och ligga ner. I morgon är en ny dag och då är jag hembjuden till Karin på lill-jul. Jag hoppas verkligen jag är i form så jag kan komma dit.

Stor kram till er och ha en mysig fjärde advent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar