lördag 21 december 2013

Hoppas cellgifterna gör sitt jobb :)

Jag har problem med min andra blogg och då är det tur att man har två olika man kan använda sig utav. Då får vi skriva på den här istället!

Nu börjar nästan bli lite kaxig, har mått bra länge nu och så jag till och med börjar snegla sakta men säkert åt Norrköping igen. Jag längtar hem! Hem till min lägen het, min soffa, min toalett, mina grejer och mina vänner. Göra det enkelt och möjligt för Leo att bara komma upp och kunna träffa honom mer än bara varannan helg. Ni som har barn ni förstår vad jag pratar om!
Jag har ju varit smärtfri i flera veckor nu och har mått bra minst lika länge.
Cellgiftsbehandlingen jag genomgick i tisdags flöt på bra och efteråt har jag inte haft några större känningar eller mått dåligt. Bara det är lyxigt! I vilket fall som helst får det bli en provhelg när alla helgerna när över. Ingen ide att stressa fram någonting, jag har det så himla bra som det är nu och det är därför jag mår så bra som jag gör. Mamma gör ju det mesta åt mig och jag kan ta vid där jag själv känner att jag orkar.

Sitter och tittar på facebook på alla kommentarer om Bomullsfesten igår, det låter så kul och alla verkar ha haft en toppenkväll! Det är inget jag saknar men vid speciella tillfällen är det trevligt att gå ut och frottera sig med lite bra musik och ge möjlighet att röra på de lurviga och dansa loss lite tillsammans med god mat och några glas vin. En trevlig fest med trevligt sällskap är aldrig fel <3

Jag hade en  mysig kväll hemma istället. Vi var och shoppade julklappar och när vi kom hem klädd vi granen och pyntade upp hela huset, nu är julen kommen kan jag lova. Min mamma är barnsligt förtjust i allt som glittrar och jag känner nog att jag har en liten glittrig ådra i mig själv, i alla fall när vi kommer till julpynt.Det blev så fint hemma och granen blev otroligt vacker. Jag vill ha massor med grejer i granen och mamma likaså, spar inte på pyntet utan fyll upp granen med allt man har så det ser mycket ut. Jag vill inte ha vanligt glitter i granen, det ska vara laminetta. Svårt att få tag på i år men jag ska leta lite och köpa på mig till nästa år, för då ska jag vara hemma och ha egen gran (lovar). För er som inte vet vad laminetta är så är det trådar man hänger på grenarna istället för glitter som man lägger runt om. Jag tycker ljuset i granen blir mycket vackrare med laminetta.

Igår stängde jag igen den där gastostomi slangen jag har i magen. Jag ville prova och se om jag klarade av det och inte kräktes eller blev illamående. Jag klarade mig :). Det innebär att att det jag drack stack ner till tarmarna i magen istället för att fara ut direkt i en påse. Det hoppas jag innebär att cellgifterna gjort det som dom ska göra, krympa tumörerna och metastaserna men det kan lika gärna vara kortisonet som håller ner svullnaderna på tarmarna och att det bara är tillfälligt. Jag önskar verkligen att det är det första, att cellgifterna börjar jobba och vill verkligen att det ska vara så.....

Idag kommer Johanna på besök, eventuellt följer Thomas med, vi får se. Besök är alltid trevligt!

Ha en skön dag och stressa inte för mycket i julstressen!
Stor kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar