fredag 24 maj 2013

Alldeles för frisk för att vara sjuk???

Här ligger jag i sängen och tittar på lets dance.
Jag både ser ut och känner mig oförskämt pigg. Det är ingen som ser att jag är nyopererad, inte ens Thomas tycker jag ser sjuk ut....Frågan är ju då vad jag gör här...jo jag väntar på att klämma ut några korvar. Magen står still och jag kommer inte härifrån före den är i ordning. Gissa om jag kämpar??

Annars har jag fördrivit dagen genom att läsa och dra några promenader runt omkring på avdelningen. Linda kom en sväng efter jobbet och pratade bort en stund. Mysigt att ses, man önskade bara att det var under andra former 😊. Johanna kom också förbi med en liten blomma och choklad och även Thomas har varit här. Det visade sig att Thomas systerdotter är min ansvariga sjuksköterska. Ibland är världen mindre än man tror...

Det är såååååå långtråkigt att bara vara, jag börjar bli stressad av all tid som jag bara är i. Men det är också en bra övergång till min ledighet som jag ska ta vara på. Jag har blivit sjukskriven fram till veckan innan midsommar och därefter har jag semester. Ligger och klurar på vad jag vill göra i sommar. Umeå, Helsingborg, Stockholm är städer där goda vänner bor och som jag gärna besöker. Kanske en liten utlandssemester, jag får se vad som händer 😊

Jag har läst en skön bok, Herakles av Theodor Kallifatides. Jag har lånat den av Christel som rekommenderade den varm. Jag kan bara instämma, när du väl börjat läsa kan du inte sluta. Den är lite rörig med olika namn men handlingen är gripande och lockande. Läs den!
Nu har jag gått lös på tidskrifter jag fått av Johanna. "Filter" är ett läsmagasin som är super. Blandade artiklar och inte så mycket reklam, en annan är "Modern psykologi" med inriktning på språk. Det passar mig som hand i handsken som förskolechef där språket har stort fokus i verksamheten. Med andra ord jobbar jag lite i smyg.... 😊😊😊

Nu önskar jag er en skön fredagskväll med allt mys med mat och snacks.....
Kraaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar