torsdag 28 februari 2013

Tre timmar blev sex timmar....

God kväll!
Efter omständigheterna mår jag bra och allt känns ok.
Rullades in på operation vid 11-tiden och vaknade på vid 17.30 tiden. Det tog lite längre tid än beräknat och anledningen till det har jag inte fått svar på. Jag var så påverkad av narkosen att jag inte kunde ta emot någon info från läkaren, vi ska ses i morgon istället, jag vet bara att allt gått bra!

Nu är jag på avdelningen och har fått ett eget rum med tjocktv :-)
Jag lämnade uppvaket med glädje, en patient som låg bredvid mig hade lite problem med sin avföring så jag låg i ett moln av bajsdoft och det luktade inte jordgubbe kan jag lova. Jag fick heller inte tillgång till min telefon så jag kunde höra av mig till någon när jag låg på uppvaket. Mamma ringde så jag fick ta några ord men jag orkade knappt prata. Nu har jag pratat med Thomas och smsat med Anna. Svarat på några andra sms och meddelanden och känner att jag vill skriva några rader i bloggen.

Jag vaknade upp med en fruktansvärd värk i vaderna. Kändes som jag stått och gjort häl-lyft hela dagen. Idiotträningsvärk! Så är dock inte fallet, har legat som i ett gyn-läge i flera timmar och det gillades inte av mina vadmuskler. Jag ligger och vickar febrilt med tårna och nu börjar värken släppa mer och mer.

Hade en målbild av att komma hem på söndag...får nog sänka mina ambitioner. Jag hoppas på måndag eller tisdag beroende på hur snabbt jag kommer på benen.

Stor kram till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar