måndag 11 juni 2012

och nu släpper håret....

Idag, nästan på pricken två veckor, börjar håret släppa från huvudet.
Jag kan dra i det lilla stubbet och så släpper det hur lätt som helst.


Lite stubb som hamnade i handfatet
Den första känslan var panik, hjälp, vad är det som händer? fast i andra andetaget tänkte jag att nu är det dags....
På ett sätt är det skönt att det sker, då har jag inte rakat av mig håret utan anledning fast på ett annat sätt är det sorgligt. Det blir ytterligare en bekräftelse på sjukdomen.

Än så länge verkar ögonbryn och ögonfransar sitta kvar och likaså håren på armarna och benen. Det kanske är skillnad på hår och hår på kroppen?
Jag blir lite halvnojjig, springer och drar i håret på kroppen på lite olika ställen för att kolla vilket som sitter och vilket som släpper.




Leo och jag köpte Pizza på Albrektsvägen igår. Stället där dom annonserar om "köp två pizzor och få 2 l läsk på köpet".
Det var nog en av de sämsta pizzorna jag ätit. Både Leo och jag tyckte att dom smakade konstigt så dit går vi inte någon mer gång och handlar pizza.
Blä och urk!




Idag lyckades jag fånga blomman på bild.
Otroligt vacker och den blommar bara en dag sedan vissnar dom...




Ha en skön måndag!












4 kommentarer:

  1. Jag har läst, kanske hört eller var jag nu har snappat upp att ögonfransar och ögonbryn inte påverkas. Men hur mycket sanning det ligger i det, vill jag inte ha någon uppfattning om.
    Kramar från familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer, tydligen växer inte dom lika fort som håret på huvudet och blirdärför inte lika utsatta.
      Kram tillbaka

      Radera
  2. Hej Nina!
    Har precis hittat din blogg eftersom jag blev tipsad om den av en gemensam vän. Har skummat igenom den lite och jag känner igen mig i så mycket!
    Fick mitt första cancerbesked i nov 2010, genomgick operation, strålning och cellgift i jan-feb 2011. Har nu i april fått tillbaka skiten och ska få min tredje (för den här gången) cellgiftsbehandling i morgon. Rakade precis som du av mig håret för några veckor sedan innan det hann falla av helt. Har förresten inte heller tappat bryn och fransar även om de har blivit lite glesare!
    När ska du ha din nästa behandling?
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika!
      Vad hemskt att du kommer få gå igenom samma behandling igen, det måste nästan vara värre för att man vet hur det kommer att gå. Det är ju som att se samma skräckfilm igen och man vet precis på vilka ställen som man kommer bli skraj men man blir lika rädd i alla fall.
      Jag ska ha min andra behandling på tisdag nästa vecka.
      Det är klart jag blir nyfiken på vem som är vår gemensamma vän och vem du är, stort tack för att du tog kontakt! Du får gärna lägga till mig på facebook eller maila mig på nina_tornstrom@hotmail.com.
      Ha en skön dag!
      Och en stor kram tillbaka

      Radera