onsdag 13 juni 2012

Mycket irritation och frustration finns det här...

Vet inte om jag gått upp i vikt för medicinerna eller om jag ätit mig till det.
Handen på hjärtat tror jag att det är en kombination.

Jag går omkring och är irriterad på det mesta. Dunkar i köksskåpen och stampar i golven, sparkar till sånt som står i vägen och svär för minsta lilla.

Försöker bena ut vad det kommer av och även här tror jag att vi pratar olika kombinationer.
Har varit ledsen och gråtit floder för att jag befinner mig där jag befinner mig men nu finns det inte så många tårar kvar, nu finns det en annan slags energi och det ger sig i uttryck av ilska, irritation och frustration.
Tålamodet är lika långt som en tumnagel.

Jag blir frustrerad för att jag inte kan träna som jag vill, jag orkar inte och så är det ju...

Tycker också att det är jobbigt att kroppen förändras, det är inte heller något jag kan göra så mycket åt mer än att äta sunt och skita i sötsaker. Men även om hjärnan fattar så kan jag inte hindra känslorna att få ha sitt utlopp - i form av ilska och irritation.

Ok, håret släpper sakta men säkert men det är ju inte så att det släpper allting på en gång, nä då finns det kala fläckar lite varstans på huvudet. Fy helvete - fläcktyfus på skallen! Inte nog med att kroppen gör som den vill och jag har föga kontroll så funkar peruken ungefär på samma sätt. Vi är inte alltid kompatibla med varandra och jag vet inte hur många gånger jag slängt den i väggen bara för att det känns skönt att få avreagera mig.

Det är saker på jobbet som tar upp mycket av mina tankar, det är organisatoriska förändringar på gång och budgeten har nog sett bättre ut än vad den gör nu. Även det gör mig frustrerad och irriterad.
Jag kan inte dusch ordentligt eftersom jag inte får blöta ner PICC-linen, en liten grej i det stora hela som gör enkla saker meckiga.

Stomin lever sitt egna liv och vi får inte till något bra samarbete just nu. Den gör ont som fan, rent ut sagt, och då blir jag irriterad på det också. Jag har så många olika plattor hemma att pröva och i dagsläget är det verkligen ingen som passar. Stort hål, litet hål - jävla skithål!

Jag orkar inte vara positiv och tänka på vilket fint väder vi har, solen skiner och det är varmt ute. Att jag faktiskt är så pass pigg att jag orkar allt det som jag faktiskt gör. Att jag är så pass viljestark  att jag orkar svänga benen över sängkanten och kliva upp varje morgon och leva mitt liv.

Skulle vilja lägga mig ner och sova och vakna 2013, nytt år nya möjligheter!

8 kommentarer:

  1. Tycker det är tok-sunt att du blir förbannad Nina! Har bara väntat på att du ska ilskna till och lägga av ett gigant-morr! Klart du ska vara förbannad, livet är inte vad det borde vara för dig just nu.
    Massor med kramar
    Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Det är sant Bettan...tror kroppen reagerar en del på förlusten av östrogen också. Humöret svänger och kroppen värker.... Men det är rätt skönt att gå omkring och vara lite arg och avreagera sig...
      Kram

      Radera
  2. Morr! Det är bra att du låter ilskan komma ut. Du får gärna ringa och skälla ut mig. Jag klarar det. Leva med mamma härdar ju som du vet ;)
    Vad det gäller jobbet så vill jag att du tar en funderare på om du verkligen ska handskas med de tunga sakerna där just nu. Du har faktiskt andra saker att lägga din energi på. Dina arbetskamrater förstår det.
    Du har säkert andra arbetsuppgifter som du kan ta tag i och städa undan nu, tills du är fullt frisk.

    Kramar från din familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag skona dig om något, du får nog så du tiger ändå. Du vet ju att jag alltid är på din sida <3
      Det är inte tunga saker men har man med människor att göra blir saker och ting lite annorlunda än om det vore maskiner. Svårt att ignorera eller lägga på någon annan.
      kram

      Radera
  3. Bra att ilskan kommer ut, den äter upp en inifrån annars, hoppas du har fina stunder med som gör livet värt att leva <3<3<3 love to you <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marina!
      Har massor med fina stunder att minnas och även se fram emot.
      Önskar dig detsamma!
      Kram,

      Radera
  4. Vännen då! Ut med skiten bara, svär och skrik det får du verkligen och det behöver man också få tillåta sig, allra helst som du har det.
    Vill i alla fall bara säga att du såg så pigg och fräsch ut när jag träffade dig i Hageby C idag.

    Stor kram till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cici!
      Kanske det som är en del av problemet, jag ser inte sjuk ut och då är det svårt, att även för mig, förstå hur läget är egentligen. Mycket frustration och ilska som ska ut....
      Stor kram

      Radera