söndag 10 juni 2012

Nu är anmälan ivägskickad och det har redan hänt grejer!

Nu känner jag mig tillfreds!
I fredags skickade jag in min anmälan till patientnämnden och det tog inte lång tid innan en kvinna ringde upp mig därifrån. Hon hade blivit alldeles tagen av min historia och skulle prata med klinikchefen om vad för slags vidtagna åtgärder som tagits. Hon lovade att återkomma.
I torsdags gick anmälan till socialstyrelsen och patientförsäkring LÖF. Nu är det bara att vänta och se vad det blir av det.

När allt är färdigt så lovar jag att lägga ut min anmäla här på bloggen och låta er som läser ta del av den. Den blir visserligen offentlig när den når socialstyrelsen men men...
Det är lite mera ingående fakta och mer strukturerad än själva bloggen men är ni nyfikna på innehållet så är det bara att gå tillbaka till inläggen från mitten på mars och framåt.
Där står det mesta.
Det man kan ha med sig i tanken är att jag skrev det under min sjukhusvistelse så det är skrivet från hjärtat.

Igår var jag på La Uva och åt middag tillsamman med kollegor.
En av min vänner arbetar på sjukhuset och berättade för mig att läkaren som jag anmält till socialstyrelsen är "ledig".
Han opererar inte längre. Hur det bli i framtiden är visserligen ovisst men så här ser dagsläget ut.
Men det räcker för mig! Så skönt det kändes att få reda på det.
Jag borde egentligen fira med tårta och fyrverkerier men man ska nog inte ta i från tårna när det gäller andras olycka..... Jag nöjer mig nog med en promenad och en fruktsallad.
Jag tror inte att det bara beror på hans vård med mig utan detta måste grunda sig på fler tillfällen och med andra patienter.

Nu börjar min måbra-vecka.
Den ser jag fram emot :o)

Har börjat inför semestern.
Jag kommer enbart att plocka ut semester under de veckor som jag mår bra.
Det största fokuset är kryssningen i slutet av augusti men några dagsutflykter och ett besök på Liseberg ska också hinnas med.
Det blir nog en bra sommar trots allt, även om inte solen skiner så har jag några solar i mitt liv som lyser upp vardagen.

Stor kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar