söndag 22 april 2012

Svettas sittandes utan ansträngning - ge mig hormoner snabbt som tusan

Sitter här i godan ro och pluggar och skriver inför rektorsutbildningen som kommer nästa vecka. Känner plötsligt hur jag får vallningar över hela kroppen, jag är helt blank i ansiktet när jag kliver ut på toaletten och kollar hur jag ser ut. Tar febern för säkerhetsskull för man vet ju aldrig....men inte då! Normal temp och fortfarande svettig. Jag har ju inte ens rört på mig eftersom jag suttit vid bordet och läst och pluggat.
Tror ni inte fanskapet "övergångsåldern" ska drabba mig nu också. För i helvete ge mig hormoner kvickt!!!!!
Känns som om jag befinner mig i en kletigt, fuktig hetta där solen står högt på himlen och jag saknar aircondition.

Ska det va så här?

Nu är ju inte det här något stort men ändå.
Inte nog med att jag ska ha med mig grejer ifall påsen börjar läcka nu måste jag även ha med extrakläder och duschcream samt deo och parfym ifall jag blir överhettad. Jag får inte bära för att jag inte får belasta buken men jag måste fasen släpa omkring på en resväska ifall att något händer om jag inte ska bli helt hämmad och bara vara hemma, där ja känner mig både trygg och säker.

Herre jösses det känns som om jag suttit på spinningcykeln i 45 minuter och är färdigsvettad och klar.
Nu blir det duschen mina vänner!

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar