torsdag 26 april 2012

Astrött är mitt andranamn!

Sitter i bilen på väg hem efter tre dagars arbete med rektorsutbildningen i Sigtuna. Det har varit föreläsningar om förändringsabete, tankar om medarbetaren, diskussion om olika perspektiv på ledarskap och organisation.
Jag kan inte svara på hur mycket jag har tagit till mig, tror med handen på hjärtat att jag tog mig lite vatten över huvudet när jag åkte hit fast det känns också av vikt att jag varit här och att jag träffat min basgrupp samt att jag inte behöver ta igen tiden. Jag får helt enkelt lägga mycket fokus på litteraturen. Allt har flutit på rätt bra, skönt att man sluppit laga mat (jag tycker det är otroligt trist att laga mat två gång om dagen, har ingen inspiration alls) och det har funnits fika framdukat med både sötsaker och frukt. Saknade de sedvanliga nötterna som brukar finnas, dom har tagits bort för att öka merförsäljningen... Trist, jag tycker den energin har varit toppen när man under eftermiddagen känner av den där utmattningen när man suttit och lyssnat och även diskuterat mycket, tur att det funnits frukt i alla fall :-)
Jag har fortfarande inte fått några provsvar, ska man se det som ett positivt tecken eller som något negativt? Jag ringde till avdelningen idag och fick då svar på att det kan ta upp till åtta veckor.....snacka om att få trippa på tå tills dess och för att inte prata om mina vallningar....livet är toppen!
I måndags var det en månad sedan jag opererade mig, tiden har gått så fort och jag kan ärligt säga att minnet börja blekna om hur tufft det har varit. Det har kommit andra saker i fokus och då är det enklast att lämna och gå vidare. Då tänker jag inte på de delar som jag ska anmäla till socialstyrelsen, dom är svåra att inte glömma..
Nu ska det bli skönt att komma hem och sova i sin egna säng :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar