tisdag 3 april 2012

Befrielse

Idag har verksamhetsledningen tagit ett beslut att min läkare blir bortkopplad från mig.
Det finns en Gud trots allt.
Det gjorde att när jag kom upp tillavdelningen från ytterligare en röntgen så var alla mina grejer flyttade till ett annat rum och på en annan avdelning.

Det var som en befrielse!
Mamma blev så lättad att jag hoppas hon kommer kunna sova i natt. Jag har nog haft oturen att möta den mest osympatiska, minst ödmjukaste läkaren med utan någon som helst förståelse.
Jag känner bara lugn nu! Har till och med fått i mig lite mat, korvstroganoff och ris, mumsfillibabba :-).

Nu hoppas jag att min ångest försvinner och jag kan fokusera på mitt tillfrisknande. Idag kramade jag om en sjuksköterska som vågade stå upp inför honom och det är jag henne evigt tacksamför. Läkaren har varit så nyckfull och så märklig att jag haft fullt schå med att lista ut hans nästa steg och med tanke på att mina kunskaper inom sjukvården är minimala har jag ju ödslat energi på något som jag inte haft möjlighet att påverka.
Jag kommer sakna dom urgulliga sköterskorna som jag träffar under dessa dagar men så långt borta är jag ju inte och dom nya verkar lika fantastiska dom. Jag har ett rum med fönster där magnifika tallar växer och idag står dom stadigt, verkar inte blåsa någonting ute.
Jag känner att nu borde inte ett tillfrisknande vara långt borta.

Kram från en gladare Nina

2 kommentarer:

  1. Tänker på dig! Fina, stora, lilla du! Hoppas det vänder snart och att fin härliga energi kommer tillbaka! Tur att du har humor mitt i allt, blir lite lättare då! Du är stark! Kram Carolina

    SvaraRadera
  2. Stora varma kramar. Vi tänker på dig Nina! Skönt att du blev av med den "osympatiske".Fokus på att må bra och bli bättre. //Bettan och Stefan

    SvaraRadera