måndag 19 mars 2012

En på miljonen - det är jag och min tumör

Men fy faaaan! Det känns som varje jävla besked eskalera till något värre varje gång. I min kropp växer antagligen en tumör som är lika vanlig som att hitta guld i vasken. Det är en på miljonen som drabbas och idag kom turen till mig.
Grattis Nina!

Fötterna blev blytunga och jag blev så trött som jag aldrig blivit förr. Vid kris/chocksituationer brukar jag få ett energipådrag som ger en ofantlig kraft men idag sinade alla depåer som någonsin funnits och jag höll på att gäspa käkarna ur led.
Även om jag befinner mig där så kan jag inte sova.
Min läkare har blivit omvärderad och på torsdag lägger jag mitt liv på hans operationsbord. Jag känner ingen rädsla, känner ingen ångest, känner ingen oro utan bara en otrolig passivitet, ta bort skiten så jag kan börja se framåt!
Vad jag har uppfattat är att hela tarmsystemet är involverad i tumören och man kan inte riktigt säga vart början och slutet finns.
Troligtvis sitter det fast i fler delar av de inre organen och det är inte helt uteslutet att livmodern är aktuell återigen.
Operationen beräknas ta hela dagen och det kan bli så att jag får sova en natt på IVA.
Åter igen går tankarna till om jag inte skulle vakna, hur fasen ska man lösa allt då? Jag kommer att läggas i respirator för att jag inte kommer kunna andas själv, detta för att man lägger hela muskelpaketet i avslappning tillsammans med tarmarna för att över huvudtaget kunna operera.
Jag kommer att bli uppfläkt och uppskuren med händer nerkörda i min bukhåla.
Känns inte helt ok men jag har inget annat att välja på om jag vill bli frisk.

Där är ett annat problem, jag känner mig ju inte sjuk, trött ja men inte sjuk. Visserligen kan jag känna tumören där den ligger på vänster sida och visst ömmar det där men fysiskt för övrigt är jag ju med i matchen.
Det kommer bli andra bullar på fredag. Då kommer jag vara ett litet paket som varken hanterar toalettbesök eller mat. Men har man fött barn så är smärta ingenting jämfört med just det.....jag lovar att berätta om det är sant eller falskt.
Jag uppskattar verkligen alla som hört av sig på olika sätt. Det värmer gott i hjärtat!
Stor kram från en på miljonen

9 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra! / Johan A

    SvaraRadera
  2. Jag ska be för dig! Kram Lina (Filips mamma) min brors fru låg på operationsbordet idag för en hjärntumör. Den var godartad och jag hoppas detsamma gäller dig fina Nina! <3

    SvaraRadera
  3. Marie Åresjömars 19, 2012

    Hej Nina. Jag är inte inne på Facebook så ofta och missat det här. Förstår att det finns tusentals tankar i huvudet på dig nu. Även om vi bara träffats några gånger så hör av dig om jag kan hjälpa på något sätt. Kram

    SvaraRadera
  4. Monica Zetterströmmars 20, 2012

    Hej Nina! Fam Z skickar varma hälsningar! Ta fram din styrka nu!!! Detta fixar du! kram

    SvaraRadera
  5. Alla tankar o krafter till dig Nina! Det här fixar du! Varma kramar Anna Ljung

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig Nina, varje dag ska du veta. Jag säger som jag har sagt tidigare, är det någon som klarar det här så är det banne mig du! Vi är många som är med dig på torsdag. Stora kramen/ annika enzell

    SvaraRadera
  7. Nina, vi finns med dig i tanken på torsdag. Alla varma, starka och positiva tankar som finns! Och jag håller med föregående; är det någon som klarar detta så är det du Nina! Kram Bettan och Stefan

    SvaraRadera
  8. Jag vet att du kommer fixa detta Nina,mina tankar är hos dig. Kram Richard

    SvaraRadera
  9. Hej... Vill bara minnas den pigga o såå helt underbart positiva fritids ledaren som jobbade på tvätten, för oss ungdomar. Lärde oss dansa, så vi vann och fick vara m i tv. För typ 100 år sen... "Plocka äpplen lägg i korg"... Vet att du klarar detta! O alla mina tankar går till dig! Massor med kämpa kramar till dig från Helene (lilla, från blacka"

    SvaraRadera