söndag 18 mars 2012

Bland skabb, löss och annat smått och gott

Vilken skön helg med en hel del överraskningar. Jag tror att livet kommer ta en annan vändning och det känns otroligt positivt! Har börjat ladda upp i förråden här hemma eftersom jag misstänker att min bärförmåga kommer vara minimal de närmaste dagarna efter operationen. Nu är i alla fall kylen, frysen och skafferiet fullt så jag kan hushålla halva familjen Annorlunda :-) I Norrköping har det börjat härja runt Skabb. Små små rackare som lägger ägg under huden och använder din kropp som toppfloor. Ni vet när man börjar tänka på löss så kliar det i skallen, tänk springmask så kliar det i rumpan och nu skabb och jag ryser över hela kroppen. Fick ett riktigt städanfall och skurade loss i både sonens rum och i mitt sovrum. Tog balkongen medans jag ändå hade ångan uppe och lät alla sängkläderna hänga ute på vädring. Kvalsterfritt var det här ja! Andra små trevligheter som blivit vanligare är ju vägglössen. Tanken på loppis och begagnade möbler känns så avlägset att sannolikheten att det kommer in sånna möbler i mitt hem är lika stor som att hitta guld i vasken. Just nu obefintlig med andra ord. Idag har Linda varit här, hon har svarat på alla mina frågor så gott det går och det hon inte kunnat svara på det har Patrik fyllt i. Jag har också fått låna hennes anatomibok som är hur tjock som helst, där jag kan kolla lite själv var och hur det ser ut. Känner att jag har bra koll på läget inför operationen och även klart för mig vad jag ska ta upp med läkaren i morgon när vi ses. Nu känns det som att jag börjar närma mig slutet på den här skiten och något nytt i livet kommer komma istället. Påsk känns som en schysst vändpunkt :-) Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar