söndag 25 mars 2012

Bakslaget

Nu kommer bakslagen!
Tarmarna har tagit semester och vägrar stämpla in och det resulterar i att all magsaft samlas och kommer inte vidare. Då får jag kramp och kräks.
Igår skulle sköterskorna försöka sätta sond, en slang man för in genom näsan och ner i svalget och vidare till magsäcken för att suga bort magsyran. Jag fick panik och började grina så det gick inte.
Då skulle dom gå in med en gummikateter genom stomin, del av min tunntarm som just nu ligger på magen, det gick inte heller.
Då ringde dom efter läkaren som var halvvägs på väg hem men vände. Han var lite mera hårdhänt men det gick inte i alla fall. Jag stortjöt och ville bara att dom skulle sluta och han blev skitarg och till slut kasta han sina handskar och sa åt mig att ta en annan kirurg. Jag bröt ihop totalt och visste inte vad jag skulle säga eller göra.
Idag gråter jag mest, mår illa och har tappat all ork och kraft....

3 kommentarer:

  1. Kan absolut inte förstå vad du går igenom just nu, men kan förstå att det är fruktansvärt jobbigt!! Tänker på dej och skickar energi!!! Massa kramar
    Emma B

    SvaraRadera
  2. Kära Nina!
    Det finns inga ord som jag kan säga till dig för att få dig att må bättre och jag har inga magiska krafter så att jag kan trolla bort allt det hemska det du går igenom :(
    Och jag kan inte förstå vad du går igen.
    Men jag vill att du ska veta att du är ÄLSKAT av dina kära och OMTYCKT av så månaga och du ger glädje till så många och världen är en bättre plast tack vare dig, så nu när du inte har kraft och har tappat orken, låt oss ta det, för att vi kommer att orka kämpa för dig och vi har kraft kvart för att hjälpa dig <3
    // Milli

    SvaraRadera
  3. Jag ska be för dig! Det kommer att bli bra. Eftersom vi inte accepterar något annat. STOR kram till dig och måååånga tankar från mig! // Lina

    SvaraRadera