måndag 27 februari 2012

Ändrade planer - Linköping US nästa

På förmiddagen fick jag telefonsamtal från min läkare.
Det kommer bli en remiss till Linköping för att opereras där istället för i Norrköping.
Anledningen är att efter rektoskopin så har oron för vad det kan vara ökat. De inblandade läkarna har konfererat och ser att det finns större möjligheter om man upptäcker att det är något som är elakartat om jag opereras i Linköping, (om dom nu accepterar mig som patient).
Innan Linköping behöver jag göra två olika röntgenundersökningar och i morgon upp till kvinnokliniken och ta ett blodprov som mäter keratininet (tror jag det hette) i blodet innan röntgen.
Det är för att kolla njurfunktionen....och det borde inte var några större problem, dom funkar nog som dom ska.
Detta kommer säkert förskjuta tiden för operation från två veckor till kanske 3-4 veckor. Beror lite på hur det ser ut i Linköpings operationsplanering.
Biopsin som togs i onsdags får jag troligtvis inget svar på förens senare i veckan eller veckan efter.

Den här väntan är än så länge ok, det är ovissheten om vad det är som gör mig galen just nu! Fast livet är upp och ner och i morgon så kan det vara tvärt om.
Känner mig otroligt frustrerad!

1 kommentar:

  1. Å vad frustrerande! Känner verkligen med dig. Stå på dig att få bli patient i Linköping istället, eftersom resurserna ser lite annorlunda ut. Allt går säkert strålande, ska du se. Massa styrkekramar,Johanna (som längtar efter att dansa lite Sh'bam snart igen!)

    SvaraRadera