tisdag 3 januari 2012

Frikort på sjukan - pensionärsvarning?

Gjorde ett besök på sjukhuset idag (igen) och fick ett frikort, är inte det lite pensionärsvarning?
När jag gjorde cytologprov sist visade det förändringar och då blev jag kallad igen för att ta nytt prov samt några kompletterande tester. Det är säkert ingen fara men det är tryggt att man blir uppföljd och utredd ordentligt.
Bra där, Landstinget i Östergötland!

När jag åkte tillbaka till jobbet kunde jag inte motstå att köpa semlor. Skulle egentligen bara stanna vid Nelins bageri och handla frukostbröd men så stod dom där med sina hattar och vita grädd-kransar och såg smarriga ut så jag kunde inte motstå. Jag gladde både min kollega, assistent och min son. Positiv energi :o)

Idag började sonens pingisträning och i helgen blir det match. Heja Leo!
Själv har jag stått på gymmet med Jenny och nött Sh´bam (igen).....nerverna börjar göra sig påminda och både Jenny och jag är nog lite stissiga inför morgondagen.
Det kommer säkert gå bra men premiär är alltid premiär....
Efter hårdträningen var det dags för spinningen...det är så skönt med spinning! Man behöver inte tänka utan bara cykla. Där kan man absolut säga att det sitter i ryggraden oavsett vilken musik jag använder ...för jag är väldigt oplanerad på de klasserna. Kör oftast freestyle - som det känns och infaller :o) blir sällan dåligt...Jag hade visserligen laddat en spotifylista med musik via telefonen men då ville jag ju ha mobilen i flygplansläge så det inte började ringa mitt under klassen, amen då var inte listan tillgänglig offline. Snacka om att tänka om snabbt!

Nu ska jag mentalt gå igenom varje Sh´bamlåt en gång till innan jag ska sova....

Ha den skön kväll
/Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar