måndag 26 september 2011

Lite mascara tankar

Har virrat runt i mascara-träsket ett par år och egentligen inte hittat någon som jag känt tipp topp för.
Jag har provat både de i den billigare katergorin och dem i den dyrare kategorin.

Dom som kostar lite mer har en längre hållbarhet och blir inte sådär torra och flagiga.
En av mina bättre erfarenheter än Dior. Jag fick ett gratis prov genom en prenumeration som gjorde att jag gick och köpte den. Fräsch mascara som fyllde ut och som var lätt att ta bort, för det är också en viktig del i just mascara-träsket.
Den har varit helt ok men jag har ändå inte kännt mig helnöjd med resultatet.

Har också prövat Mary Keys mascara som jag tyckte var helt ok. Inte så dyr och väl fungerande fast den fyllde inte ut ögonfransarna som jag önskade...nu är det några år sedan så det kanske har utvecklats med åren...

Vid ett tillfälle provade jag ett billigare märke.
Hade då fått tipset om att köpa Loreals mascaror för det huset ligger under Lancoms och då är det av bättre kvalitet än ex Maybelline och liknande. Jag fick av vederbörande inte köpa Isadora som bestod av en hel del allergiframkallande ämnen.
Det blev som att kasta pengarna i sjön. Kunde lika gärna kostat på mig ett dyrare märke. Jag blev otroligt missnöjd och tyckte att resultatet var urkass. Mascaran var av torrare kvalitet än de jag prövat förutoch jag tyckte också att dom la sig nedanför ögat när det gått en hel dag. Den fällde och det kändes ju inte helt ok att se ut som en tvättbjörn fram emot eftermiddagen.

Helena Rubinstein har också en fin mascara som jag trivts rätt så bra med.
Rubinsteins mascara är i alla fall väldigt poppis och dom fäller inte och är lätthanterliga.

Nu har jag i köpt Clarens nya mascara med en liten gummisnutt på toppen. Fick ett prov till att börja med som kändes helt ok. Får se om jag fastnar för denna.



Den är lite klurig innan man kommer på knepet hur man ska använda den men den fyller ut bra och känns lätt att jobba med efter hand. Kostnaden på denna var 275 kr och det är väl en överkommlig summa om man vill hålla sig till ett lite bättre märke.

Mascarorna får inte vara för avancerade för då kan jag inte få det att bli snyggt på fransarna och det måste gå lätt på morgonkvisten när man har hundra järn i elden innan man ska till jobbet.

Hitintills tycker jag Diors mascaror och Rubinsteins mascaror är bäst...får se om jag ändrar mig efter att ha provat Clarens.

Snacka om i-lands problem......
:o)

1 kommentar:

  1. Hej Nina!

    Jag håller med dig om att Dior är bland de bättre, men det finns en som är mätbar med Diors!
    Det är faktiskt en svensklanserad mascara från Oriflame! Wonder Lash heter den! Priset är 189 kr, men brukar vara kampanjer så man får den för 89:-. Inboxa din adress till mig på fb så ska du få en av mig! Nämn om du vill ha vattenfast el ej och vilken färg! Det säljs 15 st av denna mascara varje minut dygnet runt över hela världen!!
    Sen vill jag gärna veta vad du tycker!
    Må så gott! Kram Pernilla

    SvaraRadera