tisdag 27 september 2011

diagnos hudcancer och tid på tumörenheten

Fick då ytterligare ett telefonsamtal från vårdcentralen......
Det är malingt melanom fast det är precis i början så det har inte utvecklats så mycket. Läkaren sa att det hette något speciellt men jag kommer dessvärre inte ihåg det nu.
Det kommer att skickas en remiss till kirurgen och antagligen kommer det att skäras bort 2-3 cm till, precis som det var tänkt från första början.

Idag fick jag också en tid på tumörenheten, hudkliniken på Vrinnevi för en vidare utredning. Nu ska kroppen checkas av och kollas igenom.
Jag har ju varit på min första mammografi och där var allt ok. Fick svar samma vecka, så på den enheten låg man verkligen inte på latsidan :o)

Om några veckor ska jag också till barnmorskemottagningen för cellprovstagning och i slutet på oktober ska jag till tandläkaren - snacka om att man har gjort en skaplig besiktning för några år framöver..

Jag känner mig inte orolig och jag är inte rädd. Känner i magen att allt är bra och jag känner mig stark, frisk och full av energi. Det enda som ligger som ett ok över axlarna är mitt examensarbete. Jag har inte haft tid att sätta mig i lugn och ro för att skriva. Ska avsätta lite tid denna vecka och nästa för att i alla fall få ihop något till internatet. Stor SUCK!

När det är så där tungt då måste man lyssna på musik som man blir glad av
Här kommer en låt jag gillar just nu



Kan knappt fatta att hon inte finns bland oss längre......

En annan glad liten bit är denna :D


Den följer inte i jämna 8:or som är en bra grund om man ska köra den på klasser men jag ska nog göra någon habravinsh och försöka nöta den på Afroklasserna.

Delad glädje är dubbel glädje.
Säg något positivt till nästa person du möter - mer kärlek till folket!

4 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med tumören! Rätt inställning! Skickar en styrkekram iaf! KRAM Mari

    SvaraRadera
  2. Ja man ska vara tacksam om livet! Önskar dig lycka till och hoppas det går bra!
    Har inte hunnit posta ditt paket idag, men det kommer!

    Stor kram P

    SvaraRadera
  3. Jaha, var det dags igen? Jag trodde det var ok med melanomet! Du hade väl fått ett besked om det tidigare? Därför frågade jag inte något om huden när du var hemma hos familjen i helgen.
    Fast det är ju bra att de inte släpper dig innan de är helt säkra på allt är ok. Det kommer att gå bra Nina, nu när du har kommit i tid.
    Det övriga vad gäller din kropp är ju också viktigt att kolla upp. Kroppen är ju det mest värdefulla man äger. (Leo äger du ju inte)
    Så visst är den viktigt att se över och serva.

    Tänk vad vi människor, de flesta i a f, vårdar och är noga med vår bil. Den ska in på service regelbundet och det ska bytas olja och lagas direkt om det blir fel på den. Den ska vaxas för att skyddas mot sol och saltvatten. På så vis håller den längre och är även trevligare att titta på.
    Fast kroppen som inte går att byta ut mot en nyare modell med mindre mil. Den är det många som struntar i! Den kan vara genomrostad eller en motor som inte går på alla cylindrar. Då kan det vara för sent.
    Det är bra att du ser över din kropp och fixar till "lacken". Du kommer att skina som aldrig förr när du är klar!
    Kramar från oss i Motala.

    SvaraRadera
  4. Är verkligen kass på att följa din blogg syster men så denna rubrik och var ju tvungen att kika.
    Håller tummarna att allt är precis så bra som du känner att det är. Har en jobbar kompis som just nu är väldigt sjuk (cancer i ena lungan som op bort och då hittade dom mer i kroppen så hon har fått 1 år kvar att leva, tragiskt så det är helt sjukt) Kram Anna

    SvaraRadera