söndag 25 september 2011

sonens framtid som tennisproffs och gamla, goda vänner


Här ser ni sonen vid en av hans tennisträningar. Först var det lite trist för han tyckte inte att han fick någon tillräcklig utmaning men för varje träning blir det bara roligare. Jag är så lättad att han hittat något som han tycker är kul. Tennis och pingis är det som gäller nu och jag skjutsar honom gladeligen till vilken tränings som helst bara han gör det han trivs med.

Jag har haft en social superhelg. Fredagen var mysig och trevlig och lördagen blev inte sämre.
Var lite sliten efter fredagens utekväll med Sanna men jag gaskade upp mig och träffade Pilla. Tog en fika och hann också med sväng på stan med henne. Det är få tillfällen vi ses bara hon och jag och dom är lika mysiga varje gång. Varmare hjärta än Pillas får man leta efter.

Jag har varit "hemma" i helgen och träffat familjen och några goda vänner.
Lillan, en av mina äldsta vänner träffade jag i går. Åt lite mat och drack lite vin, skrattade en hel del men hamnade också i allvarliga samtal om livet. Nu har vi lovat att det inte får dröja för länge tills nästa gång vi ses. Det är fantastiskt när man inte sett varandra ordentligt på flera år men ändå när man sätter sig och snackar så känns det som det var igår vi sågs - det är sann vänskap det!

Även familjen fick sin beskärda del, inte så länge för av någon märklig anledning sover jag som en stock när jag är hemma. Vaknade 10.30 i morse och det kan jag inte ens komma ihåg när det skedde sist.

Innan jag lämnade svängde jag förbi Karin.
Henne kan jag verkligen längta efter att träffa. Vi har ju våra små utflykter som vi gör någon gång per år men hon är så klok och varm som person att jag saknar henne massor ibland.
Då har man fått lite energipåfyllning och stegen känns lite lättare igen.



Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar