onsdag 17 augusti 2011

Remissen säkrad och sonens aktiveteter i höst!!!

I går fick jag bekräftelse från hud att dom mottagit en remiss och kommer att kalla mig inom en månad.
Nice! Då vet jag att jag kan vara lugn och känslan är att jag tagit tillbaka kontrollen över min egen hälsa.



Jag har haft en afroklass med Victoriaskolans personal samt rektor idag.
Det var en liten nostalgitripp att kliva in i skolans lokaler. Jag läste nämligen till fritidspedagog i det huset. Måååånga år sedan men det var inte så himla mycket som hade förändrats.....

Idag ska symfoniorkestern i Norrköping och Fantastic Four hålla en konsert i Vasaparken.
Skulle varit mysigt att gå men oftast brukar jag kunna höra musiken ändå. Det får vara vädret som bestämmer hur det blir.
Fyrverkerierna startar idag kl.22.00 också. Kan vara svårt att kliva ner till city för att se det...jag har blivit så ruskigt kvällstrött. Ska se vad sonen säger...han har en grym träningsvärk i benen efter olika aktiviteter på provapå veckan som hyresbostäder anordnar.

Provapå veckan som hyresbostäder fixar är egentligen till för deras hyresgäster men för en ringa penga av 300 kr får även Leo vara med och så klart andra barn också. Dom får dom prova olika sporter, äta lunch och mellanmål samt blir skjutsade till och från området. Jag tycker att det är en perfekt organisation och en bra start innan skolan börjar. Det blir en snäll variant på att komma in i skolans rutiner eftersom det börjar kl.09.00 och slutar 16.00. Tack Jenny Perés fd Ohlsson som står som projektledare för kalaset!
http://www.hyresbostader.se/CM/Templates/Article/campaign.aspx?cmguid=a35760cd-33f1-4b6b-9c78-1e7227ae3225

Idag är det i alla fall klart att sonen ska köra pingis två dagar i veckan och sedan tennis en dag i veckan. Vi lägger fotbollen på is och provar något helt annat.
Jag är bara lycklig över att han gör något.....

Nu är det inte långt kvar till helg!
:o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar