onsdag 27 juli 2011

Naket, in på bara kroppen!

Blev rådumpad i söndags - via telefon!
Det kan vem som helst bli tillplattad av, själv kände jag mig mest apatisk och likgiltig.
Ville inte ha någon förklaring utan nöjde mig med budskapet som sådant.
Detta ledde till att jag hade några sömnlösa nätter och en hel del ångest.

Ångest är skitjobbigt!
Jag får som kryp i kroppen, känns som om pulsen höjs och hungerkänslorna försvinner.
Det tar ett par dygn innan jag får rätt på känslorna och förstår vad ångesten kommer av, därav de sömnläsa nätterna.
Här är det mer att jag blivit bortvald. Ratad!
Sug på det ordet, det känns inte trevligt alls men vad gör man. Det går inte att påverka hur andra känner utan jag kan bara ta hand om mina egna känslor.
"Lägg inte kraft på det du inte kan påverka"
Jävligt lätt!

Låter kanske lite bitter och just nu är jag nog det!
Känner mig lurad, förljugen och förd bakom ljuset.
Undra om det fanns någon sanning i allt som sades och allt som gjordes - kanske, kanske inte!
Det är i dagsläget inte intressant och idag slutar mina spekulationer, jag kommer aldrig få något svar på det ändå.

Efter två dagar hos familjen i Motala och möte med en gammal god vän känner jag att min kraft och energi kommer sakta men säkert tillbaka.
Nu känner jag mig stark och handlingskraftig :o)
Dags att ta tag i träningen inför höstens klasser. Nu är det färdigvilat och jag har satt upp nya mål.

Ha det gott och njut av den ljumma sommarkvällen, man vet inte hur många sånna här vi har kvar.


2 kommentarer:

  1. Kära Nina! Önskar dig bara gott... D vet du fast jag inte känner dig jätteväl! Ses på lör
    & då skall vi ha kul

    SvaraRadera
  2. Tack snälla goa, fina Monica!
    Vi ska definitivt ha en superlördag och det ser jag verkligen fram emot :o)
    Stor kram

    SvaraRadera