torsdag 28 juli 2011

En härlig dag på Kolmården


Har haft en heldag i Kolmårdens djurpark.
Man kan väl säga att vi var fler som tyckte det var en bra dag för kolmården idag :o)
Kom dit vid elva tiden och promenerade runt och myste lite. Kollade nere i gruvan vid wild camp och läste på alla skyltar ex "Isbjörnen har svart hud under pälsen" "En människa tappar 100 hårstrån om dagen" osv... Intressant!

Kom på att vi skulle åka safarin rätt så tidigt så vi inte behövde köa så länge, sprang förbi kolosseum och aphuset i rask takt för att inte prata om savannen...
Rörlig kö på ungefär 30 minuter vid linbanan innan vi fick sätta oss i Zebravagnen.

Sedan var det kurri magen och vi tog fram äggmackorna och satte oss vid Marine World.
Träffade Kerstin som var den barnmorska som var med när Leo föddes. Det var läääänge sedan....

Delfinshowen började vid 14-tiden så vi passade på att kolla sälarna innan start samt att Leo ville pröva lyckan vid chokladhjulet. Jag ställde mig i kö till delfinshowen medans Leo stack till chokladhjulet, blev mäkta förvånad när ung-skrutten kommer tillbaka med två kilo choklad, scweizernöt. Lyckan var fullkomlig!
Fick bra platser vid showen och jag blir så berörd av musiken, stämningen och delfinerna att jag får svårt att hålla tillbaka tårarna...jaja, ibland är jag lite känslig!

Efter delfinshowen ville jag gå och se rovfågeluppvisningen.
Kul att se att Pontus, Berguven fortfarande är i livet.

Efter mat och ytterligare sightseeing bland djuren börjar vi bli trötta, sticker ner till delfinexpressen och piratskeppet. Lite luttrad efter grönan men piratskeppet fick i alla fall mig att kippa efter andan - asläskigt!

Kom hem efter en superdag, trötta och nöjda!

Lite bilder från dagen

Nu börjar safariresan

Giraffen på safarituren

Storvinsten :o)

Delfiner är bara för vackra!

Mumsigt

Glass i stora lass

Entren

2kg choklad

Vi var inte ensamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar