tisdag 26 juli 2011

Kvinnors rösträtt i USA var mitt sällskap i natt!

Efter två vakennätter börjar jag bli lite seg i huvudet.
I natt tittade jag på en otroligt bra film om Alice Paul. Kvinnan som stred för kvinnlig rösträtt i USA. Hur illa hon blev behandlad av USAs regering, hamnade i fängelse för att hon och fler kvinnor med henne hindrade trafiken utanför Vita Huset när dom stod med banderoller och citerade presidenten. Hon hungerstrejkade för att få rent vatten och bättre förutsättningar i fängelset vilket resulterade i tvångsmatning av råa ägg ihopvispat med mjölk. Men hur dom än bar sig åt så var hon ihärdig och hävdade hela tiden sin rätt.
Kommer inte ihåg vad den hette men bra var den i alla fall!

Sonen och jag packade ihop oss och åkte till Motala idag. Lillebror och Leo körde lite äventyrsgolf och jag fick inte följa med. Annars har vi varit nere vid hamnen och tittat på båtarna och ätit glass. Mysigt värre! Var även nere vid Borenshults slussar och hann precis se ett stort och vackert Vikingaskepp segla förbi i kanalen. Dom hade precis slussar upp från Boren och det var en vacker syn.

Mamma och Johnny har fått så fin trädgård! Många års slit och släp med stort tålamod. Nu har dom även byggt en altan på framsidan som i dagarna precis blivit klar.

Ha en skön kväll!
Första gången jag bloggat från mobiltelefonen :-)
I Love My Iphone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar