lördag 2 april 2011

Renovering skulle sitta fint!

Hujedamej!
Mitt hem har ett renoveringsbehov!
Parketten skulle behöva slipas, garderoben skulle behövas göras om och fräschas till, ett nytt kök tack! och övriga rum skulle behöva bredspacklas och piffas upp. Elementen ska jag ju ta tag i :o)
Jag har i vart fall ett fint badrum.

Problemet med renovering är främst att jag egentligen inte kan, har aldrig provat i och för sig så varför inte. Det andra är att jag tycker det är skitjobbigt när det är rörigt omkring mig....
Jag får helt enkelt sätt mig ner och göra en handlingsplan för vad jag ska prioritera och när jag ska göra vad.
Min uppfattning är att golven, elementen och garderoben som ska hanteras först.

Sonen har har haft en klasskompis som sovit över här i natt.
Vi käkade lite tacos tillsammans men sedan drog dom sig tillbaka i Leos rum där dom satt och spelade vanligt strategispel. Inget tv-spel och ingen dator.
Dom håller fortfarande på och det får mig att minnas sommrarna då jag och en klasskompis satt och spelade monopol och nya finans i flera dagar i sträck. Vi spelade och spelade och spelade. Sparade spelen över tid och hade bara korta avbrott för mat och fika. Jag kommer ihåg att det var en regnig sommar och vi var inte mycket ute. Måste varit när jag var omkring 10-11 år.

Nu är det dags att ta tag i livet och fixa lite frukost till grabbarna och mig själv.
Ha en mysig lördag och lev dagen i slowmotion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar