torsdag 31 mars 2011

Min första hockeymatch var idag!

Har varit på min första hockeymatch!   
Vita Hästen mot Trojan Ljungby.
Hade fått VIP-biljetter som Leo och jag nyttjade idag. Egentligen var det Oxelbergsskolans idrottsprofil som skulle gå på matchen men eftersom vi hade biljetter ville Leo att jag skulle följa med, och det tyckte jag var bra tänkt av honom. Vi var inte så många som hade bestämt oss för att se matchen men både jag och Leo tyckte det var spännande. För oss var det ju helt nytt eftersom ingen av oss sett en match live.
Om jag ska jämföra hockey med fotboll var känslan att det var mer tempo på hockeyn än på fotbollen.
Det är synd att det är precis i slutet av säsongen annars skulle jag kunna bli en flitig besökare.
Det var också kul att se hur grabbarna är på isen, själv har jag ju bara träffat dom i spinningsalen.

Ser fram emot helgen, massor.
Ska fira födelsedagsflickor i Åtvidaberg. Om jag inte är helt ute och snurrar är det en sjuåring och en fyraåring. Tiden går så attans snabbt och jag är totalt förvirrad vad gäller åldrar. Jag klurar fortfarande på några bra födelsedagspresenter.
På kvällen blir det konsert med Leo och Linda. Vi ska se EMD i flygeln och jag ser fram emot en mysig kväll.
Söndagen är fullbokad med lite blandade känslor, lite praktiska måsten, teorimåsten och så lite träning för att upprätthålla balansen - tvättstugan, plugg och så lite spinning.

Nu har gymmets sommarschema börjat ta form.
Min egna semester kommer att vara lååååååång i sommar. Från att bara ha haft en sporadisk semester som inte ens var sammanhängande i fjol tänker jag vara ledig ordentligt. Jag har tänkt ta ut 5-6 veckors semester och det tror jag inte jag haft sedan jag gick i grundskolan och hade sommarlov. Jag kommer vara helt ledig från gymmet i tre veckor och det tror jag inte jag varit sedan jag började 2004.
Vad jag ska göra med min sommar får bli ett annat kapitel. Det ska inte göras några större planer utan mer ta veckorna som det kommer. Det är en utmaning för mig som gärna vill ha saker både under kontroll och planerade.....


Längtar till jordgubbarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar