måndag 18 april 2011

Nu och då - med prosecco och grillat

Idag var det pluggdag!
Dessvärre har jag sysslat med allehanda ting utan att ägna mig några längre timmar åt studierna.

Har gjort en hel del arbetsärenden till godisbutikerna i stan och även haft en lunch med min gamla chef och en fd kollega. Alltid trevligt att ses!

Så himla gott det är när solen är framme och idag kände man verkligen att den värmde.
Kunde kliva omkring i shorts och bättra på brännan....den var delvis obefintlig efter höstens resa till Spanien. Kroppen kom ihåg värmen och erkänner mer gärna att den får gärna stanna ett tag nu.

Sonen sov hos en kompis natten mellan söndagen och måndagen. Det gjorde att jag fick en middagsgäst på kvällskvisten. Gjorde i ordning revbensspjäll och grönsallad. Smarrigt värre! Jag tycker det känns fräscht med kött och sallad när det börjar bli varmt och då såklart gärna grillat :D Ett glas vin till är heller inte fel.
Man kanske skulle premiärgrilla på gården nu till påsk!

Planerna till påskafton är tillbringa eftermiddagen och kvällen tillsammans med bästa Pilla. Vi funderar på att äta och dricka lite gott. Pilla bara älskar Prosecco! Jag hoppas det är varmt och fint så vi kan sitta på balkongen och avnjuta ett glas samtidigt som vi avhandlar veckans bravader. Vi måste också smaka mitt födelsedagsvin jag fick i form av en piffig väska.

Födelsedagspresent från Birgitta, Anna och Suss
Det ska bli mysigt att ses och jag kan nog inte komma ihåg hur länge sedan det var vi gjorde något bara hon och jag. Vi har visserligen försökt att locka in flera av våra nära och kära men inte fått någon jublande respons...men kvällen blir vad man gör den till och i Pillas sällskap har man sällan tråkigt.
Tittar lite på nittileaks. Dom går igenom 1991.
Vad gjorde jag då?
Då var jag 20 år och träffade Mats som var en av dom stora anledningarna till att jag flyttade till Norrköping från Motala. Jag pluggade färdigt på komvux där jag hade läst upp mina betyg från gymnasiet. Jag var inte riktigt klar med vad jag ville bli. Bodde på Agneshögsgatan på väster och tränade aerobics för Lillan på Britts ställe som jag inte alls kommer ihåg vad det hette.... Jag pendlade en hel del mellan Motala och Norrköping, det tog lite mer än ett år innan Mats och jag tog det beslutet att flytta ihop... Det var en stor grej för mig att ta det steget. Jag kommer ihåg hur jag våndades i tanken med att lämna familj och vänner till något som jag inte alls visste hur det skulle bli. När jag fick svar på att jag kommit in på högskolan var det inte så mycket att fundera över.
Bara att packa sitt pick och pack och bege sig mot nya möjligheter.

Det var då det!

Nu är jag inne i en ny fas i livet och frågan är var det kommer att ta mig?
Det står säkert skrivet någonstans i stjärnorna och själv vill jag mer uppleva det än veta!

Fridens liljor och god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar