lördag 16 april 2011

Då kan man titulera sig som 40-åring

Har haft fantastiska två dagar med vänner, kollegor och familj.
Bakade brownies och garnerade smörgåstårtor på löpande band under fredagen.
Måste erkänna att smörgåstårtan jag visade i torsdags inte alls var någon garnering som jag själv gjort.

Lite recepttips på smörgåstårta om man blir sugen (superenkel och saftigt god) 
Polarbröd
Gräddfil, majonäs och tonfisk på ett lager
Gräddfil, majonäs, bostongurka och hackad gul lök på ett lager
Gräddfil, majonäs och salt och peppar på översta lagret
Garnera efter eget önskemål
Jag valde ägg, räkor, tomat och gurka med citron och dill på räktårtan och
Skinka, ost, gurka, tomat, vindruvor och bladpersilja på ost- och skinktårtan.
Ja förberedde tårtorna dagen innan så jag bara behövde garnera precis innan servering.

Mina brownies blev också goda - fick jag höra eftersom jag själv inte äter fika...
Ett superenkelt recept som jag hittade på nätet.
Jag valde att servera lite grädde till för att mjuka upp kakaosmaken och för att minimera risken för känslan av torrhet...
Sidan ovan var en bra sida...det var värre med  http://www.kokaihop.se/ som jag hittade ett tårtrecept på. Det funkade inte alls, blev helt misslyckat och räddningen var ett annat recept jag hittade i en vanlig hederlig kokochbakbok :o) Nu ser inte jag mig själv som en bak- och laga matentusiast men när jag väl bjuder till så brukar det lösa sig med bravur. Det fanns en tid i mitt liv när jag både saftade och syltade, men det var innan jag blev vuxen :D


Från min kära vän Karin
Jag har fått så mycket fina blommor och presenter. En stor mängd telefonsamtal och även gratulationskort. Jag blir varm i hjärtat!


Från Pilla och Nicke

 Det verkade som dom flesta tyckte att jag var en rosa tjej då temat var rosa praktiskt rakt igenom.

Undantaget var rosorna jag fick från Dennis.
Höga, röda rosor som var otroligt vackra.
Vi hann att träffas på förmiddagen innan alla kom och det var mysigt att få lite tid tillsammans innan allt firande drog igång.

Jag har också fått iväg sonen på klippning idag...en ruskigt sur kille som satte sig motvilligt i bilen med huvan uppdragen och med öronen inpluggade med musik. En stor anledning till humöret var att vi inte hann gå eller han åka inlines. Om han fick skulle han aldrig ta av sig sina inlines utan åka hela tiden och överallt. När vi väl kom fram till frissan var han som förbytt, det är skönt att han inte är långsint....och klippningen gick galant.

Nu ska en trött och nöjd 40-åring ta och mysa lite med sin son och fortsätta att att njuta av livet




2 kommentarer:

  1. Hej Nina!! Kul att hitta din blogg! 40 år - du?????? GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!
    Vad kul att se att du hittat hit :o)
    Visst är det konsitgt, fattar inte att åren gått så fort...
    Stort tack och var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera