torsdag 21 april 2011

IFK Norrköping och ett fantastiskt påskväder

Igår var jag på fotboll och tittade på IFK Norrköping som mötte Halmstad.
Skön vårkväll och vi satt på den läktaren där man har solen i ansiktet. Tur man var garderad med solglasögon. Inga svårighetar med att se och njuta samtidigt.


IFK kallas ju för "Snoka" och det ligger till grund av förmågan att hitta storspelare från mindre lag. Ibörjan på 40-talet hamnade en kille som heter Torsten Johansson, även en gammal spelare i IFK som var ruskigt duktig och som gjorde en hel del för klubben både som spelare och ledare,  i IFK´s styrelse och han hade en vision om att Norrköpingslaget skulle bli bäst. Han åkte då runt till olika mindre klubbar och värvade. Där av namnet "Snoka". 1943 kunde IFK titulera sig svenska mästare för första gången, men absolut inte den sista :D

Ska bli skönt med lite längre ledighet. Idag blir det pluggdag, förutom nu när jag tog lite rast för att skriva här :o), och så ska jag nöta lite på tvättmaskinerna i källaren.
I morgon ska jag fortsätta läsa och hoppas jag får något nerskrivet. Eftermiddagen kvällen är inte ännu planerad mer än sällskapet.
Men om Trädgårn har öppnat och det är fint väder kanske man ska ta en tur dit.

Ha en skön påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar