måndag 25 april 2011

När livet tar en annan vändning

Idag vaknade jag med riktigt rejäla allergibesvär helt okristligt tidigt. Gick upp och tog lite medicin och somnade om. Vaknade vid halv elva tiden och kände att jag skulle kunna sova ett par timmar till - var helt slut! Min tanke idag var att plugga, läsa vidare i mina böcker och printa ner lite svar på frågorna som ligger till grund för PM:et, men så blev det inte!

Leo ringde straxt innan elva och ville komma förbi och hämta lite grejer. När han dök upp åt jag lite frukost och sedan hade vi tävling om vem som snabbast kunde öppna och bygga ihop det som finns i ett kinderägg. Såklart vann Leo, jag fick en rejäl byggsats och han bara två saker som skulle sättas ihop - orättvist!!!
Då ville jag ha revansch i guitarr hero, Leo spelar på avancerat och jag på easy, då vann jag (hehehe).
Sen funderade vi lite på hur vi skulle kunna använda de små burkarna man får byggsatserna i från kinderägget. (Jag vill bara säga att chokladen fick Leo eftersom jag fortfarande håller fast vid att inte äta godis, fikabröd eller efterrätter - förutom frukt, såklart!) Då kom Leo på att han ville kolla vad som händer om man blandar bakpulver och vatten. Sagt och gjort, i en burk lade vi i bakulver och i en annan lite vatten och så gick vi ut. Leo blandade och jag filmade med telefonen. Han lade ner burken på marken och så väntade vi och väntade och väntade. Sen kliver han fram och skakar lite på burken och lägger ner den på backen igen...då tog det inte många sekunder förrens det sa POFF! och burken öppnade sig och det skvätte bakpulver på marken.
Jättekul tyckte faktiskt både mamman och sonen.

Några minuter senare sker en bilolycka mitt framför ögonen på oss, ingen kom till skada men lite skador på de två bilarna som var inblandade. Ordväxlingar och irritation mellan de två förarna gjorde att Leo blev lite skraj och ville egentligen gå in mendan jag ville se vad orväxlingen skulle utmynna i.
Straxt därefter anlände polisen.
Här får jag, mitt i alltihop, ett telefonsamtal som ändrade alla mina planer idag. Jag fick inte ens möjlighet att säga hejdå till sonen.....
Många fler telefonsamtal blev det och till slut var jag tvungen att ta på mig joggingskorna och gå en lång promenad för att rensa huvudet.

Ibland blir inte saker och ting som man räknat med och då får man tänka så gott det går utifrån de förutsättningar man har.
Jag tänker inte här gå in på några detaljer men jag fick mig en ordentlig tankeställare idag.

Nu har jag snart läst färdigt boken Medmänniskor av Stefan Ejnhorn. Den är otroligt fin och det finns några tårar som rullat under läsningstiden. En riktigt klokbok skulle jag vilja kalla den.
Så lite man kan göra för en annan människa för att förändra en livssituation, händelse, beteende, känsla eller liknande.

Nu ska jag andas lite innan jag jobbar vidare!
Fridens liljor mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar