söndag 24 april 2011

Allt blir så spännande och oväntat i sällskap med Pernilla =0)

Trodde jag skulle ligga seg och trött framför tv:n efter gårdagens bravader med Pilla men jag är pigg som få och mår toppen.


En skön vårkväll
med grillat och rosevin
Vilken skön helg det har varit! Grillkväll, socialt umgänge, sol i sinnet, hjärtat och utomhus.
Det jag saknat är Leo. Men han har mysiga dagar tillsammans med sin farmor och farfar i Vetlanda.
Den här våren verkar bjuda på många upplevelser och jag ser fram emot vad som komma ska.

Påskafton spendrades i city i form av shopping och inhandling till kvällens middag.

Crazy heart

Till födelsedagspresent av min familj fick jag Efva Attling smycken. Jätte vackra örhängen och ett fint halsband.


Bytte halsband från Crazy heart
 till Kärleken övervinner allt
Jag kände nästan direkt att halsbandet inte riktigt var min stil och tog kontakt med Monica på Två Hjärtan, som är återförsäljare till Efva Attling smycken, för att kolla om jag kunde byta där eller om jag var tyvungen att åka till Linköping där dom inhandlats. Inga problem!

När jag i veckan var inne för att byta halsbandet såg jag en ring som jag bara kände att jag måste ha, little twist. Nu fanns den inte i min storlek så Monica gjorde en beställning som jag hämtade i går. Den satt perfekt och jag är så nöjd!


Little Twist
 När jag fick påfyllning av smycken så satte jag mig ner med min smyckeslåda för att botanisera och se över vad jag har och märkte snabbt att det fattades två ringar......Jag vände totalt upp och ner på hela min lägenhet men kan absolut inte hitta dom. Frustrerande och en aning obekvämt. Jag hittade nämligen asken som dom legat i men ringarna var borta... Vad, Hur och kanske till och med Vem? Nu har jag i alla fall gjort en polisanmälan. I guldsmedsbutiken informerade dom mig att alla som säljer guld tar man legitimation på och en kopia går alltid till polisen. Pantbutikerna är också tvungna att informera polisen och då kanske det finns en liten chans att dom hittas, eller inte...
"Efter tid kommer råd" som en klok vän till mig brukar säga och vi får se vad det blir för fortsättning på detta.

Tillbaka till påskafton!

Powerwalk-redo
 När Pilla slutade jobba vid 15-tiden så tog vi en låååång promenad i det vackra vädret innan vi åkte på var sitt håll och förberedde piffningen.
Jag lagade helstekt fläskfile med vitlök och hasselbackspotatis. Till det rörde jag hop en kall sås med en örtkryddsblandning som jag inhandlat på Visningsö - den är fantastiskt god tillsammans med cream fraish.
Massor med fräsch sallad till det också. Vi åt så magarna stod åt alla håll - med en viss rundning!
Efterrätt var inte att tänka på!!!!
Pernilla hade med sig Prosecco som vi skulle skåla med..... när hon skulle öppna flaskan så flög korken upp i taket och hela mitt kök var nersprutat med Prosecco.
Sådana här situationer är något man får ha i beräkningen när man bjuder hem Pilla...det händer alltid något roligt.
Förra gången tappade hon ett rött nagelack i handfatet så flaskan sprack och flög vidare till badkaret. Praktiskt taget hela mitt nyrenoverade badrum var nerkletat med klarrött nagellack. Man kunde inte göra annat än skratta! Allt gick bort i alla fall.


Inget kalas utan kras!
När köket var avtorkat och vi skulle sätta oss och vänta tills maten blev klar och snacka lite så kraschade hon glaset med Prosecco i så hela vardagsrumsgolvet var fullt med glas så även det rummet fick ett stänk av Prosecco.... Både svabben och damsugaren fick stå framme resten av kvällen, utifall att :D
En god drink som jag kan rekomendera är Xante och schweppes päron och lime. Det blev så himla gott!
Kvällen fortsatte till Hugos och vi dansade brallorna av oss. Vid ett-tiden hade vi dansat färdigt och gick vidare till Mc Donalds. Vi behövde lite mat och luft innan vi tog taxi hem.
En otroligt lyckad kväll med massor av mys och härliga skratt!


Skönt att ha ytterligare en dags ledig. För mig blir det plugg men ändå skönt att kunna bara vara.
Ha en skön fortsatt dag i det fantastiska vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar