onsdag 13 april 2011

Feedback och samlade erfarenheter

Fick bra feedback av min chef idag.
Han tyckte att jag hade mognat under mina två år som jag arbetat tillsammans med honom.
Att han sedan tyckte att jag gjorde ett bra jobb och att han uppfattade mig som trygg i min roll och även kunnig gjorde att jag nu håller tummarna för en bättre löneutveckling.....nu tror inte jag att det blir så med tanke på hur liten pott det finns att spela på men hoppet finns och det ska inte försvinna. Någon gång händer det ju  :o)


Mina dryga två år på enheten har varit en bergochdal bana tillsammans med min kollega och mina medarbetare. Det har varit en hel del motgångar men också mycket glädje och en hel del lärdomar. Jag är glad över att få vistas omkring kloka människor som har både tålamod, kunskap och en stor tillit och stor tro på att det blir bra och att man vill väl. Jag tycker också att vi har hittat våra roller gentemot varandra, min kollega och jag, där vi arbetat utifrån den principen att man gör det man är bra på och den ena är den andres fiffiga kompis.

Min dag har varit bra.
Fick ett litet överranskande besök på morgonkvisten som präglade hela min dag.
Finns mycket vår i kroppen och energin är hög. Har lite svårt att lägga mig på kvällarna, är ovanligt pigg och det gäller både morgon och kväll. Jag är annars en kvällstrött person och ruskigt morgonpigg men i dagsläget är jag både och...hur nu det funkar. Det kanske håller i sig till nästa vecka eller tills livet stabiliserat sig lite...

Idag kom sonen hem, han är verkligen en fena på inlines. Otroligt duktig! så på söndag, om det är fint väder, blir det ett besök till betonparken så han får trixa av sig lite. Då får vi ha med lite fika och njuta av våren...håll tummarna att det är sooool.
Jag har också beställt klipptid åt honom. Jag har lovat att han ska få behålla sitt långa hår men det måste piffas till lite. Just nu är min strategi att få Emma (frissan) att klippa bort så han inte har möjlighet att bita på topparna på sidan. Han behöver få ordning på håret! Man ser inte hur långt håret är på den här bilden men det går långt ner på ryggen på honom.
Vi är inte riktigt överrens på den här punkten men jag jobbar på det. Antar att vi kommer få kompromissa om vissa delar men det är bra. Jag ska lyssna på hur han vill och tänker så får vi se om Emma har något lockande förslag att komma med. Lördagmorgon kl.08.20 är det dags.....

Fridens liljor mina vänner!
Ser fram emot lunch i morgon.......

1 kommentar:

  1. Jag har sett Leo åka inlines och det stämmer att han är ett riktigt Ess på det. Jättekul att titta på, när han sticker iväg.

    SvaraRadera