tisdag 15 mars 2011

Transport styrelsens fantastiska bemötande - NOT!!!

Jaha...då fick man ett brev från transportstyrelsen (det är dom som ansvarar för att bla. vägskatten blir betald).
En vägskatt på 10 kr och en vägskatt-avgift på 500 kr för att jag inte betalt fakturan i tid. Jag har ju för tusan inte fått någon faktura. Vem i hela friden skulle undgå att betala en räkning på 10 kr...inte jag i alla fall, så onödigt!
Men tänkte jag det måste ju gå att prata med vederbörande och förklara situationen, att jag inte fått någon räkning.

Jag fick samtala med en kvinna som helt enkelt förklarade för mig att ville jag påverka beslutet kunde jag ta kontakt med politikerna för det är dom som tagit detta beslut....??? och det är ingen ide att du hör av dig till skatteverket för där kommer du ingenstans med detta i alla fall....????? (det är skattemyndigheten som du ska skriftligen höra av dig till om du vill "överklaga" beslutet) Jag förstår att det är mitt ansvar och att jag borde hört av mig när det inte dök upp någon räkning...men för helvete...det är 10 kr det handlar om!!! och var i hela friden fanns det någon förståelse eller social kompetens hos denna kvinna. Jag kände att hon både ironiserade mig och var skarkastisk mot mig - jag kände mig otroligt otrevligt bemött och det sa jag till henne.
Hon svarade då att det berodde nog på att hon inte gav mig dom svar jag ville ha!

För er som känner mig vill jag bara säga att under hela samtalet höll jag mig lugn och jag klappar mig själv på axelen för mitt professionella bemötande trots att jag kokade inombords. 
Tack för det! Jag tror transportstyrelsens utvecklingsbara sida är bemötande och kundkontakt för sina medarbetare!
Jag har i alla fall skrivit till skattemyndigheten så fortsättning följer....

Nu är cykeln ute!
Det är härligt att snabbt och enkelt ta sig från punkt A till punkt B. Man svischar fram och det är uppfriskande på morgonen när man kommer till jobbet med rosiga kinder och bra värme i kroppen.
Man får också sin beskärda del av solen - dags att ta fram solglasögonen på riktigt :o)
Nu väntar jag bara på att gator och trottoarer ska bli soppade och uppfräschade - våren är verkligen på gång.

Dags att åka upp till Uppsala igen!
Mycket plugg och huvudet fullt av tankar och funderingar.


Fridens liljor och ta vara på solen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar