måndag 14 mars 2011

"Do ut des" - Jag ger för att du ska ge

Att helgerna går så fort så man knappt hinner med - är det vuxen poäng på det? Eller är det ett bevis på att man trivs med livet och att det är rätt kul :o) för när man har kul går det ju tiden fort.
Det känns som att det är måndag-fredag, måndag-fredag hela tiden och så ibland sticker det in en liten lördag däremellan.
Tid är något som jag behöver planera väl för att få livspusslet att gå ihop. Ibland funkar det perfekt och ibland skapar det mer ångest och kaos än ordning och reda....

Karin och jag planerar en liten weekendtripp till Malta eller någon vacker huvudstad nästa tillfälle vi bokar upp ett nytt tillfälle där vi träffas och gör något kul/mysigt. Kostnaden är så gott som detsamma som det vi gav för spa-paketet i Tranås så varför inte vidga vyerna lite.

I morgon ska jag äntligen få träffa doktorn och kolla hur allergiläget ser ut.
Ska inte missa den här tiden!!! Känner av både kli i halsen, öronen och näsan och det verkar inte bli bättre...

Den här veckan börjar mina favvoprogram på tv:n :D
Desperate Housewifes och Grays Anatomy.
Äntligen sägern jag bara!

Har fått vägledning i hur man synkar in musik och skapar ringtoner till min Iphone. Jag ska banne mig göra en ordentlig lathud så jag kan fixa detta själv. Men nu har jag i alla fall ny skön musik som jag kan lyssna på när jag cyklar och promenerar. Härligt!

Nu är det dags att natta kudden!
Sov gott!

1 kommentar:

  1. Instämmer i att tiden går fort när man trivs med livet. Dock har jag ju åldern inne för att säga "Ju äldre man blir ju snabbar går tiden" Fast jag tror nog på det tidigare.
    Mina senaste 10 år har flugit fram och det kan nog bero på att din mamma och jag har det så bra. Dessutom har våra barn arbete, (förutom "sladden" men det fixar sig nog snart) ni har också fina hem, bra ekonomi och har framför allt hälsan. Vi har också fina barnbarn som är friska och underbara.

    Livet är kort men om man fyller det med något meningsfullt så är det en ynnest att få leva.

    SvaraRadera