torsdag 10 mars 2011

Mitt liv här och nu!

Jag är helt slut!
Näsa är täppt och kroppen känns sliten. Inte bara förkylningen som inte vill ge med sig utan även allergin känns av i stora doser. Dags att börja knapra tabletter och hoppas på att man piggnar till vartefter.


I helgen ska jag på SPA - till Tranås.
Inte nog med att jag ska äta god mat, dricka gott vin och få massage, jag ska också träffa Karin.
Det kommer bli mycket fniss och mycket snack. Det var ett tag sedan vi sågs och jag ser verkligen fram emot den här helgen.

Har haft samtal med min chef idag. Gått i genom budgeten, måluppfyllelesen och vår kvalitetsredovisning. Vi gjorde också en snabbvisit på en av enheterna och fick en snabb presentation om hur man arbetar med språket genom språkpåsar. Språkpåsar är små påsar i tyg med material i som symboliserar och konkretiserar olika sånger och sagor. Man har en påse per sång/saga. Arbetet med att bygga upp språkpåsar tar tid och det gäller att vara både påhittig och fyndig. Loppisar är heta :o) Det går självklart att köpa färdiga språkpåsar, fast då missar man det pedagogiska arbetet när barnen får vara delaktiga i arbetet med att leta efter materialet.

Idag har jag även gjort ett verksamhetsbesök hos en av dagbarnvårdarna.
Det är så himla kul att möta barnen. Idag fick jag titta på egengjord dockteater. Alla barnen gjorde sin egen teater och fick presentera utifrån sin fantasi och kreativitet. Det var många djur inblandade och det fanns både hund, katt, räv och zebra. Sedan var det bygglek med lego och då hamnade vi ute i rymden. En väldigt spännande och givande eftermiddag.

Ikväll vikarierade jag på aerobicsen. Det är så kul att göra dessa inhopp på klasser man inte har i vanliga fall.
Man får massor med inspiration och energi.

Nu är det duschen som väntar och lite kvällsmat.
Utanför hör man vinden vina och det är nästan så jag vill tända brasan...


Ha en mysig fortsatt kväll mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar