torsdag 29 maj 2014

Planerade min egna begravning....

I tisdags var jag på No Arton och fick en härlig ansiktsbehandling av Juanita. Har ni aldrig varit där så rekommenderar jag det varmt. Det ligger i anslutning till Knäppingsborg på Gamla Rådstugugatan. Vill ni ha personlig service, ärligt intresserade försäljare som inte bara vill sälja utan vill tillgodose dina önskemål så är No Arton rätta stället, ingenting är omöjligt! Att behandlingarna är prisvärda får man som en bonus :o)

Tisdag eftermiddag och kväll spenderade jag på stan. Det var njutningsfullt att bara flanera runt bara för att jag kunde. Inget ont i magen eller illamående som störde utan allt var bara så där bra som det är ibland. Annars får jag rätt ofta dippar med främst illamående. Nu vet jag att det beror på vätskebrist. När det gått så pass långt så jag mår illa är det försent att dricka eller äta, då kräks jag bara så lösningen är i dagsläget dropp. Som det ser ut den här veckan får jag dropp varje kväll men till nästa vecka kanske jag kan sträcka mig till varannan dag. Skulle vara skönt om jag fick några kvällar där jag kan slippa. Det beror på hur vädret blir. Kommer det en värmebölja igen behöver jag all vätska jag kan få...

Nu har jag varit hos tandläkaren och tillsammans med henne klurat på en lösning för mina ilningar i tänderna. Hon har gjort en avgjutning av mina tänder där sedan tandsköterskan gör en "gummi"skena för tänderna. I den skenan lägger jag sedan ett trögflytande flourgel som jag ska låta tänderna bada i 5 min/dag. Hoppas det kommer funka!

Min lilla tarm har hållit sig inne i magen. Den var lite ute på vift förra veckan men har varit som vanligt den här veckan. Jag har använt en gördel som stöd och det har verkligen funkat. När jag är utan och märker att tarmen är på väg att slinka ut kan jag hålla emot själv genom att hålla handen mot stomi-bandaget och på så sätt hålla den inne.

Idag har jag haft Fia till min hjälp när jag rensat förrådet och städat min stora garderob. Fia kom redan igår och sov kvar. Kändes så himla skönt att ha sällskap. Vi åt mat och satt och snackade. Hon följer också Grays Anatomy så självklart tittade vi på säsongsavslutet igår(.....som mer kändes som ett avslut på hela serien .....)
Nu är hela bilen full av grejer som ska skänkas till Erikshjälpen och hallen full med grejer som ska till returpunkten. Det känns i alla fall otroligt skönt att titta in i förrådet och se hur rent det blev på grejer. Rent praktiskt känns det även bra att mina anhöriga inte kommer behöva rensa så mycket efter mig när den tiden kommer....Det känns i dagsläget väldigt avlägset att jag för bara några månader sedan planerade min egna begravning.

Hemma i min fina soffa i väntan på taxin som ska
ta mig till onkologen i Linköping


I morgon börjar helgen :D Då kommer sonen <3

Ha en skön helg

2 kommentarer:

  1. Skönt att du kan njuta ibland. Du fina du! Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Härligt för dig Nina att du känner dig lite piggare, det värmer gott i mitt hjärta att höra. Gott med ansiktsbehandling. Hoppas ilningarna i tänderna lugnat ner sig. Ta hand om dig på bästa vis du fina människa. Snälla hälsa din gulliga mamma och Johnny från mig. (Jag som hyrt rum av dom på Vätternrundan) Varmaste kramar Jennie

    SvaraRadera