tisdag 8 april 2014

Ett hopp har tänds!

Nu har jag fått varit pigg och mått bra i flera dagar :) Jag har orkat vara med Leo och vi har haft  en superhelg.
Jag har också läst nyheterna och det tänds ett hopp för den nya forskningen. Tänk om det är genombrottet för all cancer :D

I dag har jag ringt Uppsala Cancer Clinic och berätta om om min situation och hört mig för om dom kan göra något mer än det som Linköping har gjort. Jag fick nämligen ett mail från en läsare av bloggen och hon trodde inte att läget var kört för mig. Mycket riktigt, UCC vill ta del av Linköpings operationsberättelse. Jag ska ringa US i morgon så dom på något sätt kan skicka den vidare till Uppsala. Om det visar sig att det går så vill dom operera så snart som möjligt. Det finns alltså hopp för mig och det hela känns inte så nattsvart ut längre.

Det är mitt liv det handlar om och jag har inte rört ett öre utav de pengar som är insamlade. 350 000 kr finns det och det behövs minst 50 000 kr till för att komma upp i 400 000 kr. Behövs det mer, en operation beräknas kosta mellan 400 000-800 000 kr och då får jag lösa det på annat sätt. Jag hoppas på Ståhls stiftelse också. Jag har inte hört något därifrån än men hoppas dom har möjlighet att bidra med en slant.

Håll tummarna med mig och hoppas detta går vägen! Det skulle vara underbart att få leva lite till...

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt går bra! Varm kram Nina! ♥ Mari Malm

    SvaraRadera
  2. Allt hopp och all kraft till dig, Nina! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Nina. Jag vet inte om du mins mig, men jag hyrde din lgh på Askebygatan i slutet av 90. Vilken galet gräslig resa du är på!! Jag hoppas att det vänder och sänder dig massor av god ennergi!
    Stor varm kram!
    Jenny Dagberg

    SvaraRadera
  4. Det låter underbart, nu håller vi tummarna, stor kram

    SvaraRadera
  5. Pernilla Casimiroapril 10, 2014

    Såååå underbart Nina! Hoppas verkligen att det kommer att gå bra.

    Kram kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Hopp ger kraft och styrka. Kram till dig Nina som för en sådan orättvis kamp men ändå kan se positivt på framtiden.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Hej Nina!
    Har inte skrivit något inlägg här tidigare men har tidigare skickat dig ett mejl.
    Vad roligt att läsa att du har fått lite hopp. Allt blir så mycket lättare om man kan få det. Kommer att hålla både tummar och tår för dig och hoppas att det kommer att bli bättre för dig.
    Kram

    SvaraRadera