måndag 30 december 2013

Rastlös

Idag är jag rastlös!
Det är nog ett friskhetstecken :)
Inte för att situationen förändrats så mycket, jag sitter där jag sitter men jag har ork och kraft som jag kan lägga på att se framåt.
Nu får ångesten stiga åt sidan och det är dags att titta framåt igen. Snart är det dags för röntgen för att se statusen efter tre behandlingar och i mitten på januari är det dags för den fjärde behandlingen. Dessvärre har jag fått röntgentid i Norrköping fast jag blev lovad i Motala så det har gjort mig lite stressad. Har idag ringt till onkologen för att ändra förutsättningarna och hoppas det löser sig. Känns onödigt att åka in kl.08.30 till Norrköping den 6/1 för att röntga mig när jag lika gärna kan göra det i Motala. Jag kommer heller inte kunna dricka någon kontrastvätska utan dom får enbart köra kontrasten i bloden, det måste jag ringa och meddela....

Häromdagen provade jag att äta lite spagetti och lite lite köttfärssås. Jag kan säga att det smakade gudomligt <3 Det gick ut i magen och genererade i spontan avföring. Då jublade både jag och familjen. Det händer inte så ofta, typ för flera veckor sedan men det är skönt att se att magen funkar som den ska när det väl är händer något. Jag tror att det beror på kortisonet, det håller tarmarnas svullnad nere och gör det möjligt att få ner lite mat i magen. Jag försöker återigen att hålla gastrostomislangen stängd för att tillgodose mig vätska och det jag klämmer i mig bättre. Ibland funkar det bättre och ibland funkar det sämre....

Jag har fått låna en bok av min vän Lillan, Hemligheten. Började läsa i den igår och ser med spänning fram emot vad den boken kan ge mig. Jag orkar inte läsa så mycket och det som är bra med den är boken är att det är stor text och flera stycken att dela upp läsandet på. Lovar att återkomma om den är bra. Skulle annars gärna ha gått på bio och tittat på Hundraåringen, men jag väntar tills den kommer ut på dvd istället, känns inte som läge att släpa med sig ryggsäck med dropp för ett biobesök, jag känner mig inte bekväm med det....

Jag fick en Kundaliniyoga-bok av Anna också. Där har jag inte hunnit titta än men jag gör vissa andningsövningar som jag fått av min terapeut. Håller för höger näsborre och bara andas genom vänster, det ska stimulera det lymfatiska systemet och vara positivt för mig som är sjuk. Det måste vara positivit för alla så det rekommenderar jag varmt.

Fasen vad liten min värld är, det finna inte mycket att skriva om mer än mina tankar och allt praktiskt som sker omkring mig....fattigt som attan men ni får helt enkelt hålla till godo.

Ha en skön dag, här lyser solen <3

6 kommentarer:

  1. Tittar in här och undrar hur du mår. Hoppas att det är lite bättre. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!
    Hoppas du har fått en bra start på det nya året.
    Kram Catrin

    SvaraRadera
  3. Hur är det vännen?

    SvaraRadera
  4. hej!

    jag är en vän i cyberrymden som undrar hur det är med dig? hoppas du har det bra och har sköna stunder tillsammans med din son.
    jag sänder en str kram till dig
    maria

    SvaraRadera
  5. Hej Nina!
    Känner inte dig personligen men vet att vi har lite gemensamma vänner.
    Ditt öde har berört mig djupt och jag läser din blogg varje dag och mina tankar går ofta till dig och undrar hur du har det.
    Saknar dina uppdateringar här,hoppas du är ok?
    Varm kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hej,
    håller med de ovan. Vi känner inte varandra, men jag läser alltid din blogg. Börjar bli orolig för dig och undrar hur du mår då det var så lägde sedan som du skrev. Saknar at läsa din blogg och hoppas att du är okej. Varm kram.

    SvaraRadera