lördag 1 juni 2013

Mitt förflutna och min framtid....

Det är halvvägs in i 2013, ett år som jag hade som mål att bli mitt år.

Jag började året med att byta gym, från Nordic Club till Factory Fitness. Utvecklande att möta nya medlemmar, kollegor och vidga sina vyer. Ett val jag inte ångrar. När jag sa upp mig från Nordic så skickade jag ansökningar till fem av gymmet i stan, jag blev erbjuden tjänst som instruktör på alla, smickrande och ett bevis på att jag fortfarande är gångbar.

Efter att ha arbetat halvtid under hösten på min tjänst som förskolechef gick jag upp till heltid efter nyår. Det kanske inte var mitt smartaste beslut, jag var helt slut och hade svårt att hålla koll på både tider, möten och annat som hade med tid att göra. Inte blev det bättre när hela min kalender raderades, då var jag totalt lost! Men med backspegeln kan jag se att det funkade det också. Det var tur att jag blev färdig med rektorsprogrammet till december för hade jag haft det också vet jag inte vart jag landat.

I slutet av februari opererade jag mig i Linköping och tillät inte mig själv att vara sjukskriven. Operationen gjordes på torsdagen och på tisdagen var jag igång och jobbade. Jag kunde dessvärre inte vara på plats eftersom jag hade problem med rörligheten men det tog bara till veckan efter så promenerade jag till jobbet.

En härlig påskvecka i Åre tillsammans med sonen och familjen Pettersson var gott för både hälsan, psyket och fysiken. Jag kände mig vältankad på energi och stark när jag kom hem.

I maj blev jag erbjuden ny tjänst. Jag hade börjat titta lite på rektorstjänster och började känna mig sugen på att göra något nytt. Sökte tjänst i Linköping och blev också erbjuden arbetet. Jag har tackat ja till jobbet och börjar i mitten av augusti.

I slutet på maj opererade jag tillbaka min stomi. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här blir det sista jag behöver göra inom sjukvården för lång tid framöver. Tycker att min historik med hudcancer och cancer i bukhinnan med spridning till ändtarm, tjocktarm, äggstockar, livmoder och äggledare tillsammans med en fistel och stomi är mer än vad någon ska behöva utstå. Det är ändå tur att det är jag som fått det, jag är stark med otroligt mycket energi, massor med vilja och envis som få. Det är klart att jag har dippat och brutit ihop men nu är det inte mycket som kan rubba mig, vad mer kan hända...döden..ja då får den komma! Jag har ett starkt psyke och har blivit tålamodig under sjukdomstiden. Vissa saker kan man påverka, vissa inte......men du kan alltid välja vad du lägger kraft och energi på.

Nu anser jag mig själv frisk! Jag har nytt jobb, bytt gym och berikat mitt liv med vänner och familj.
Vad blir mitt nästa mål? Svårt att sia om, kanske att bara vara och se vad som dyker upp bakom nästa hörn. Andra halvan av 2013 är min framtid och den första halvan har blivit mitt förflutna.
Jag är nyfiken och förväntansfull över vad som kommer att ske, vad det än är så kommer jag att måna om min livsglädje, min kraft och positiva inställning.

Lite nattsudd när jag ligger sömnlös och funderar över livets mening....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar