söndag 31 mars 2013

Sadla om till restaurangbranschen?

Idag har sonen känt på backarna i Åre medans jag har åkt kabinbanan och shoppat choklad.
Fy tusan vad jag är höjdrädd!
Lite skak på läppen och ångest både uppför och nerför den där rackarns banan. Inte kändes det bättre när han som öppnar och stänger grindarna på kabinen berättade att dom haft problem med linorna. Visserligen är dom bytta nu men det var inte länge sedan en av kabinerna satte sig fast så man fick fira ner dom som satt i.
Jag klarade mig levande därifrån och kan också säga att jag sett och njutit av utsikten och druckit varm choklad med vispgrädde i, nästan på toppen av Åreskutan :-)

Slöt upp med Karin och barnen vid Björnen och åt lunch. Rikard har införskaffat sig ett avancerat portabelt kök där man även kan ladda sin iphone. Det blev grillade hamburgare till sonens förtjusning, och min med för den delen. Leo visade sin åkteknik och hur fort han kunde ta sig ner...hoppas inga ben eller armar bryts!!!!

Idag var det Rikards dag att roa mig och i morgon är det Karins tur. Förutom kabinbanan, chokladfabriken och lunchservering har vi också tittat på det fina 1800-tals gamla lappkapellet som Karin och Rikard gifte sig i. En pluttigt vit träkyrka som låg ensamt uppe på en kulle. Enkelt vackert!

Idag var det också min tur att laga mat och jag fick betyg väl godkänt av familjen Petterssons son Marcus, han tycker jag ska öppna restaurang! Mätta och belåtna avrundade vi kvällen framför tv:n med ett glas rött, ostbågar och poppisar.

Jag hoppas på samma fina väder i morgon som vi haft idag! I alla fall på förmiddagen, eftermiddagen ska tillbringas på SPA....mys för hela kroppen!

Sov gott och stor kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar