lördag 30 mars 2013

Påskfirande i fjällen och samtal från läkaren!

Vaknar till en strålande sol och med en vacker fjällutsikt! Äntligen har vi landat i Ottsjö, en liten by 3 mil utanför Åre. Långfredagen bjöd inte på några avancerade aktiviteter, en promenad ner till lanthandeln och tillbaka. Men det var sol och jag kände verkligen att det brände gott i ansiktet.
Vi var helt färdiga efter resan upp skärtorsdagen. Säger bara att de var resan from hell! Tog idiot-lång tid och det var köer överallt....bävar lite för hemresan då jag och Leo ska köra själva....inte för att det kommer vara kö, förutom i Stockholm, men för att det tar tid.
Efter en jäger och två glas champagne kan jag lova att jag somnade ovaggad.

Idag är det påskafton och det blir att fira med familjen Pettersson samt Karins bror och hans familj. Det kommer blir fullt hus 😊. Vi börjar med att barnen får åka till badhuset och rasa av sig lite i äventyrsbadet. Jag badar icke! Det får bli när stomin är väck...
I ugnen ska en 7 kg kalkon tillagas och Karin ska också knåpa ihop en äggjakt!

Saknar min familj och Thomas men jag är väl omhändertagen och det känns bra att få längta lite också. Det är gott att Leo är med mig!

I morgon blir det skidåkning! Jag ska tillbringa dagen med Rikard, Karins man, eftersom jag inte kan åka skidor på grund av operationen. På måndag är det Karin som tar hand om mig och på tisdag får jag roa mig själv. Ett toppenupplägg som jag ser fram emot! Vi håller på att spånar lite på hur vi ska fylla dagarna, det finns en hel del att både se och göra. Spännande 😊

Jag börjar bli mer och mer rörlig och desto mer och mer otåligare.
Precis innan vi skulle åka i torsdags ringde min läkare Han ville kolla hur det var med mig och om det kändes och läkte bra i operationssåren. Jag blev så glad över att han ringde så jag fick möjlighet att ställa mina frågor om, när och hur planeringen för nedläggningen av stomin ser ut. Vi kom överens om att i slutet på april ska röntgen göras, i början på maj ska han och jag träffas för samtal och undersökning och i mitten på maj lägger dom ner tarmen. Whiiiiiii! Det är drygt en månad och några veckor kvar. LYCKA!
Sedan diskuterade vi min planerade resa till Barcelona med Anna....
Han är en väldigt försiktig läkare men i det här fallet så tyckte han att jag skulle vara realistisk och inte forcera fram något som kan vara direkt olämpligt. En resa med flyg där jag inte har direkt tillgång till toalett är inte att rekommendera så kort tid efter sista operationen. Det kommer att ta tid att kontrollera basfunktionen i ändtarmen och stressa inte utan låt det ta den tid som behövs. Jag har pratat med Anna och avbokat resan 😢. Barcelona står kvar!

Nu verkar det som det börjar röra sig i huset!
Goooood morgon och Glad Påsk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar