onsdag 27 juni 2012

"Enda gången jag backar är när jag tar sats"

"Enda gången som jag backar är när jag tar sats" - och nu tar jag i från tårna!

Nu tror jag att sommaren börjar ta form. Jag har valt att inte ta så mycket semester då jag valt att arbeta under min behandlingsperiod och även infektionsperiod. Det blir några veckor under juli och augusti och dom ska fyllas med energi, skratt och bus.

Leo har redan varit på ett tennisläger, ett dagläger och nu är han hos mormor och blir sjukt bortskämd. På söndag checkar han in på Sports Camp och checkar ut på lördag veckan efter. Han kommer spela tennis så tassarna blöder. Guld värt för honom att det blev såhär i sommar.

Ett Lisebergsbesök med Madde och hennes barn är bokat. Åka tidigt och göra nöjesparken och sedan ta in på hotell och njuta god mat på någon av Göteborgs mysiga restauranger. Strosa på avenyn och titta på de vackra spårvagnarna när dom susar förbi. Kanske jämföra dom med Norrköpings och tänka att hemma är dom både större, gulare och mer funktionsdugliga :o)

Direkt efter Göteborg reser Leo och jag vidare till Helsingborg och träffa Lisette och hennes pluppisar. Hoppas det är fint väder så man kan andas in varm havsluft och ana tången i näsborrarna. Kanske kan man få sila varm sand mellan tårna och kanske det kan slinka ner några glas vin och en stor bunt med skvaller :o). Oavsett ser jag fram emot att träffa en person som har så mycket energi och styrka att jag blir alldeles lycklig i hennes närhet. Hon inspirerar mig!

I augusti blir det Barcelona med Anna.
Där kommer hälsan att stå i centrum, fräsch mat och säkert lite yoga-övningar vid stranden en varm och ljummen kväll. Lite sol på näbben som gör att kroppen fylls på med D-vitamin och kanske bidrar det till mitt tillfrisknande lite snabbare, lite starkare. Djupa konversationer om livets mening kanske utifrån ett filosofiskt perspektiv och finns det tid över så blir det nog lite shopping också. Anna är en av mina bästa vänner, det är inte alltid man behöver prata. Saker sker i samförstånd ändå. Vi har delat så mycket under så många år att vi är som varandras tofflor - man känner till varendaste litet lockigt hörn och man vill inte byta ut dom.

Sedan kommer det att bli några poolpartyn och lite större fester med sköna människor som jag ser fram emot. Även spontana utflykter till skärgården är tänkta för att hälsa på min gamla chef och min pensionerade administratör.
Tycker det artar sig rätt bra med tanke på var jag befinner mig - Livet blir vad man gör det till!
Som avslutning ska jag vara med på Les Mills konvent "Super Saturday" i Stockholm i början på september!
Sh´bam vad jag kommer rocka på höstschemat!

2 kommentarer:

  1. Det är så härligt å läsa de du skriver,du är positiv mitt iallat som är jobbigt.
    Hoppas vi kan ses när jag kommer hem till stan.
    Puss å Kram Majsan

    SvaraRadera
  2. Varmt välkommen världens bästa Nina.
    Kram

    SvaraRadera