söndag 6 maj 2012

Våren spirar och jag vill ha provsvaren i veckan!


Förra söndagen tog jag en promenad runt Åbackarna/strömmen. Eftersom jag är lite känslig hade jag svårt att hålla tårarna tillbaka. Vet egentligen inte varför men jag blir grinfärdig för minsta lilla. Vackert väder, skön musik i lurarna och bra tempo på fötterna. Leo hade matchträning uppe vid racketstadion och jag passade på att lufta mig lite för mig själv. På vägen mötte jag Piaviola och vi hade massor att prata om. Båda två stannade upp och kunde inte låta bli att fota det här vackra Magnoliaträdet.

Magnoliaträdet 29/4-12 vid Åbackarna
Samma Magnoliaträd en vecka senare
6/5-12
 Idag var jag ute och promenerade med Tina. Kunde inte låta bli och ta upp mobilen och fota samma träd och se hur mycket det har slagit ut på bara en vecka.
Nu visar Sverige verkligen sin framsida och hur vackert det är när våren börjar spira. Tänker att jag njutit alldeles för lite av det som finns här och nu. Jag jobbar på att bli bättre på det :o)

Rhodondendron dalen vid Åbackarna
I fredags var jag helt slut när jag kom hem från jobbet. Gick och la mig vid 20.00 tiden och tänkte att jag skulle kolla hockeyn i sängen. Jag slocknade vid 21.00 tiden och vaknade vid 08.00. Det är inte likt mig att köra ett sovpass på elva timmar. Det har nog aldrig hänt fast den här gången var det välbehövligt.
Det har varit en skön helg.
Lördagsmorgonen var jag ju superpigg, putsade fönster och plockade om lite hemma.
Fick skutta snabbt ner till stan för att möta Cicci för en fika. Alltid lika mysigt att ses. Hon hade varit hos frissan och var jättesnygg i håret. Ja, håret är viktigt och av stor betydelse för att man ska trivas....
På eftermiddagen träffade jag en vän som jag inte träffat på flera år.
Det blev en trevlig eftermiddag och kväll med många minnen och skratt.

Idag träffade jag en annan vän och hennes dotter som jag inte träffat på länge. Vi myste i Vasaparken och hade med oss fikakorg.
Man förundras varje gång man ser hur kompetenta små barn egentligen är. Vilka medvetna val dom hela tiden gör utifrån sitt tänk. Barn är klipska!

Har också hunnit med att lyfta ner lite grejer till källaren och plocka runt lite mer. Det blir som ett bra träningspass för mig. Man kan väl säga att det hettar till i kroppen, man behäver inte göra mycket för att få igång värmen. Bara att bädda rent i sängen kräver sin styrka och det är tur man kan vila emellan :o)

Veckan som kommer har jag som mål att vara med på Sh´bam på tisdag.
Jag ska också unna mig fotvårdsbehandling OCH ansiktsbehandling. Det kommer fylla på med både energi och kraft.
Jag ska också träffa kuratorn på tisdag och jag hoppas verkligen att att jag får något provsvar. Jag har ju visserligen redan förväntat mig det värsta men nu börjar det bli dags att bekräfta det eller ge mig ett glädjebesked.

Ha en skön söndag och en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Stor varm vårkram till världens bästa Nina! //Bettan

    SvaraRadera
  2. Tack <3
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera