onsdag 2 maj 2012

Korta brallor, smala lår och sommarhår

Idag träffade jag alla min kollegor i området.
Det kändes så skönt att få se alla och få vara med igen.

Har suttit hemma hos Pilla och Nicke på deras framsida och solat benen. Dom är bleka men inte direkt feta...
Gjorde en mätning av mina lår med måttbandet hemma. Jag har legat på 50-51 cm under 3-4 år men nu är jag nere på 47,5. Det kommer säkert snart att ändra på sig :o)
Vem tusan mäter sina lår?.... kanske ni tänker...det kan man ju undra men så jobbar jag.
Inte bara låren utan även stussen, bysten och midjan. Bättre sätt att hålla koll på kroppen genom att dra fram måttbandet än att ställa sig på vågen.
Tror mitt mätande av kroppen började när jag skulle handla kläder på nätet...kan erkänna att mina mått stämde inte överrens med nätbutikernas, ibland var man en 34, ibland en 36 och i bland var man även en 38...finns det inget standard så man vet vad man har att förhålla sig till. Sedan har det bara blivit så att jag mätt mig i jämna mellanrum.

Pilla fixade min utväxt och det blev världens skillnad. Skönt att känna sig lite fräschare i håret.
Jag har ingen lust att lägga ut några större summor på håret eftersom jag inte vet om det kommer sitta kvar. Pilla försökte lätta upp stämningen genom att säga att det finns ju så många snygga scarvsar man kan sätta runt huvudet....jamen visst! I värsta fall får jag väl en peruk. Undra om man får bestämma utseendet själv på peruken....jag har ju alltid sommarhår och det vill ju jag ha i år också. Det betyder att jag sätter i några extensiens i håret för att göra det lite längre och lite tjockare. Eller ska jag tänka om och tänka 2013 i det läget också. Kanske inte ska måla fan på väggen förens jag sitter i den hårlösa båten.

En annan sak jag irriterar mig på är när man ska köpa brallor. Längd finns alltid i 32 eller 34 men aldrig i 30. Måste ju finnas fler som är i samma längd som mig och då är det ju märkligt att det första man får göra är att lägga upp byxorna, trist!

Oavsett mätning och för långa brallor och eventuellt ett hårlös sommar 2012 så är det fantastiskt skönt att sommaren är på ingång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar