torsdag 10 maj 2012

Livet rullar på och jag hänger med!

Jag är så tacksam över att sjukhuset ringde mig igår och berättade, övergripande, resultatet av proverna.
Det var min egna vilja och önskan.
Läkaren som ringde frågde om jag verkligen ville ha den här informationen via telefonen. Egentligen skulle jag inte fått några svar alls innan mötet på onsdag nästa vecka och det hade stressat mig fullständigt. Jag har nu fått något att förhålla mig till och vidare information får jag säkert på mötet.

Har fortfarande svårt att förstå att jag är sjuk när jag är frisk.
Cancer känns inte konstigt att säga, det kommer enkelt ut ur min mun, man pratar dagligen om att människor blir sjuka i cancer och förutsättningarna för att klara livhanken är stor. 

Jag vill leva så normalt jag bara kan, umgås med familjen, jobba, träna, träffa vänner och bekanta, det jag märker främst är att jag blir tröttare, är mer känslig för stress och jag mår inte bra om jag inte äter på relativt bestämda tider och ordentligt. Jag pillar i mig medicin varje dag tillsammans med lite kosttillägg och resorb.
Jag har fått till mig att cellgifterna är så väl utvecklade så jag kommer troligtvis att både må bra och inte tappa något hår. Blir det så får jag tänka att det är bonus.
Livet rullar på och det finns inte en chans att jag inte tänker följa med.

Idag har jag varit på No arton och fått en fantastisk ansiktsbehandling.
http://www.knappingsborg.se/butiker-restauranger/no-arton.html


Lyxiga produkter tillsammans med ånga, peeling, mask och massage. Njutningsfullt till tusen och välbehövligt med tanke på min livssituation just nu. Stort tack till både Juanita och Anna, ni är toppen!
Självklart var jag ju tvungen att fylla på mina förråd


Ögonkräm, ansiktskräm, rengöringskräm och ansiktsvatten.
Jag är fruktansvärt torr i ansiktet och främst i pannan.
Mina nya produkter är otroligt mycket mer fuktgivande än de jag haft förut. Efter bara några dagar märkte jag skillnad. Ansiktskrämen från Helena Rubinstein använder jag både till natt- och dagkräm. Bekvämt när man slipper hålla på med olika burkar.
Nu ser jag helst till att ha ansiktsprodukter med pump, jag är inte tillfreds med att peta med fingrarna i burkarna, men vill man ha lite kraftigare krämer är det svårt att få dessa i pumpform. Jag får helt enkelt ge mig och vara noga med hygienen.
I rengöringskrämen är det som små korn som man ska spränga sönder genom att gnugga den mellan händerna innan man masserar den in i ansiktet. Dom kornen är fylda med fukt som gör susen för ansiktet. Jag vet andra produkter man använt som fått ansiktet att känna sig precis uttorkat innan man dragit en bomullstuss med ansiktsvatten över ansiktet, så funkar inte den här rengöringskrämen.
Måste helt enkelt erkänna att huden börjar gå mot en mognare fas och då får jag helt enkelt anpassa produkter efter behov.
Inhandlade också en superbra foundationborste.
Ett måste om man inte har den.
Allt finns att inhandla på No Arton :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar