fredag 24 februari 2012

Livrädd och orkeslös - finns inte mycket till styrka här inte!

Sh´bam nummer 5 börjar närma sig slutet och i morgon ska Jensan och jag bila upp till huvudstaden och få Sh´bam nummer 7 presenterat för oss.(En liten fika med Annisen ska också hinnas med) Det ser jag verkligen fram emot fast också med bävan...ytterligare 12 nya koreografier som ska in i huvudet :o)

Nästa vecka är troligtvis min sista sh´bam på ett tag framöver, det gäller ju visserligen alla klasser jag har på gymmet - spinning, core, afro och sh´bam. Fantastiska kollegor på Nordic Club som ställer upp och vickar tills jag kommer tillbaka. Stort Tack till er!

Ska kämpa för att hinna så många lönesamtal som möjligt på jobbet också...det blir säkert inga problem eftersom avtalet inte är klart än, det kommer säkert inte bli klart på den här sidan om året så jag har nog gott om tid för samtliga av mina lönesamtal även när jag kommer tillbaka från min sjukskrivning.
Vilket egentligen innebär att jag inte behöver stressa eller direkt kämpa med några lönesamtal alls...

Jag känner mig mer och mer trött.
Det här påverkar mig otroligt mycket både fysiskt och psykiskt.
Inte nog med att jag är trött, jag kliver omkring och känner mig irriterad, frustrerad och rädd. Ja jag är skiträdd. Jag känner mig inte ett dugg stark... Det här har vänt ut och in på hela mitt liv. All möjlighet till kontroll är ute ur bilden. Jag är tvungen att lägga allt förtroende till den svenska läkarvården och den vill jag inte sänka på något sätt utan mer lyfta att min egen möjlighet att påverka känns minimal. Visst kan jag med tankens kraft hitta styrka men allt det andra, hur ska jag orka och fixa det?

Har försökt lite försiktigt att prata med Leo, min son. Har berättat att jag ska operera mig och att han antagligen får bo hemma hos sin pappa några extra dagar/veckor tills jag känner mig bättre. Men att så fort jag kommer hem vill jag att han kommer till mig och är som vanligt. Det var helt ok från hans sida.
Jag får inte glömma att han också funderar och tänker. Det tar några dagar för honom men snart kommer det frågor.....

Ha en skön fredag....jag ska nog skutta i säng snart...


2 kommentarer:

  1. Tänker på dig Nina, kan bara ana hur det känns, kram!

    SvaraRadera
  2. Lilla stora Nina! Kram till dig! Jag läser din blogg titt som tätt ska du veta!

    SvaraRadera