söndag 14 augusti 2011

Stockholms helg!

Här har Anna fått en vacker blomsterbukett
av sin grupppå jobbet

Hemkommen efter en superhelg i Stockholm.
Kom till Anna i fredags där hon hade förberett en fantastisk tapaskväll.
Anna som bästa kocken!

Fritattan - så god!

Räkor och Choritzo i väntan på att
bli tillagade

Oliver, serrano, kronärtskockor, ost och färska tomater

Grön, färsk sparris

Där fanns Annas egna Fritata, heta räkor i vitlök och persilja, skivad och stekt choritzo, ostfyllda kronärtskockor, oliver, serranoskinka, färsk sparris, machegeost i tärningar och vitt bröd med olivolja, färsk tomat och vitlök på...jag åt så magen stod åt alla hörn. Sedan bjöd hon på Tinto Verano, rött vin med is och lite sprite i. Mycket läskande och lättdrucket.
Trevlig kväll med mycket prat och skratt. Vi har varit vänner i så många år. Delat både sorg och glädje och det bästa av allt vi accepterar varandra precis för hur vi är och det är så tryggt.
oavsett stil :D
Pippi goes Woodstock - enligt Nicke!

Precis så som god vänskap ska vara.

Under lördagen tog vi en promenad runt i Stockholm i det härliga vädret. Ett besök på National museumet och tittade på Lust och Last.
http://www.nationalmuseum.se/sv/Besoka-museet/Utstallningar1/Aktuella1/Lust-och-last/
En mängd konst på kvinnor i olika ställningar, inte så många på män faktiskt...Ett kyskhetsbälte som vi verkligen undrade hur man kunde ha på sig...måste varit skapliga skavsår lite varstans.. En film där man kunde känna sig blåst på konfekten och även en film där man visade allt. Lite generande.
Väl värd att se!
Nationalmuseumet i bakgrunden

Sedan blev det shopping för fulla muggar, vi glömde både tid och rum vilket resulterade i två ashungriga tjejer fram emot sen eftermiddag.
Hittade en mysig, grekisk restaurang som tog kontokort och hade öppet (vi hade landat på några ställen som varken tog kort eller hade öppet innan vi hittade denna)...där vi satte oss och njöt av kvällssolen och maten.



Idag när jag vaknade blev jag förvånad själv. Har väl aldrig sovit fram till kl.11.00 någon gång i hela mitt liv. Men nu är det gjort och gött var det!

Funderar på om jag ska lägga ner facebook och min blogg för att ... ja varför? Bara för att kanske..
Det får vara ett beslut som får mogna fram.
Ha en fortsatt skön söndag, nu ska jag köpa pizza!

3 kommentarer:

  1. Lägg inte ner! Då har ju mamma och jag ingen koll. Kram.

    SvaraRadera
  2. Nä, det är ju det som är meningen...då kanske vi kan träffas i verkliga livet istället :o)

    SvaraRadera
  3. Irl ja! Det trodde du inte. Haha.

    SvaraRadera