måndag 13 juni 2011

Kissie - blivande företagskvinna?



Har ögnat igenom Kissies blogg och även läst artikeln om henne i expressen.
Har svårt för att bestämma mig för den typ av bloggar, vad jag egentligen tycker om dom.
Tjejen är en smart ung tjej som satsar stort på att provocera sin omgivning och vinner otroligt många läsare på den vägen. Svårt att se vad man som läsare är intresserad att läsa om. Hon ligger i toppen av de mest lästa bloggarna i Sverige och lockar ungefär en miljon, om det inte var fler, i veckan. En miljon, det är bra jobbat! Alexandra Nilsson som hon heter egentligen verkar ha ett strategiskt tänkande och en logisk tanke med sin blogg, frågan är bara hur och vad?
Ska bli spännande och se om hon satsar ytterligare och blir en drivande företagskvinna eller om det stannar vid denna blogg. Jag önskar henne lycka till och kommer att försöka följa henne om det går...hon är inte så intresserad av media, men det kan alltid ändra sig om man kommer på hur man ska utnyttja den formen av marknadsföring.

Nu har jag äntligen fått tid på Kirurgen för att göra en grundligare undersökning eller en utredning om jag kan tänkas ha fler fläckar på kroppen som borde tas bort. Det gick snabbare än vad jag hade förväntat och det känns bra att jag inom en snar framtid får en lägesrapport.

Svårt för sonen att somna igår, hävdade med bestämdhet att sjukhussängen var mycket mjukare och skönare än hans säng! Jahopp...det blir till att satsa på en Hästens när det blir dags för ett nytt inköp av säng. Jag trodde sjukhus skulle vara delvis en obehaglig erfarenhet, tydligen inte för min son...bra betyg till personalen :D



Ha en skön eftermiddag/kväll!
XOXO

1 kommentar:

  1. Kul att Leo inte blev avogt inställd till sjukhusvården. Den är för övrigt mycket proffsig och med en personal som inger förtroende.

    Jag fick själv god erfarenhet av det, för inte så länge sedan, när jag gjorde en större operation i Linköping. Personalen och läkarna gjorde ett bra jobb. Man betalar gärna skatt när man ser hur väl man blir omhändertagen.
    Tyvärr fungerar inte primärvården på samma sätt p g a alla nedskärningar, personal som jobbar alldeles för mycket o s v.
    Samma när det gäller tidsbokning då är det ett knappande hit och dit ock kopplande till olika så att ingen behöver ta ansvar.
    Äldrevården kan man bara bli skrämd av.
    Tyvärr är det ingen bättring på väg nu när skatterna ska sänkas ännu mer av de borgliga politikerna.
    Var rädd om den fina sjukvård som vi ännu så länge har på våra sjukhus. Snart är det deras tur om politikerna inte har pengar att fördela mer än till jobbskatteavdrag.

    SvaraRadera