söndag 8 maj 2011

Söndagsmatt i kroppen!

Under veckan som varit har det varit (alldeles för) många klasser på gymmet som jag åtagit mig, haft en inlämning till rektorsutbildningen och sedan en hel del på jobbet att göra.
Jag är helt söndagsmatt i kroppen!

Fredagskväll hämtade jag Dennis på tågstationen och sedan åkte vi och köpte pizza. Båda var trötta efter veckan och ingen av oss hade varken lust eller ork att laga mat. Bara för att det var så fint väder satt vi ute, påbylsade med kläder fram tills kylan tvingade in oss sedan låg vi med huvudena tätt ihop och kollade på tv samtidigt som vi körde Våghals. Ett frågespel som liknar sanning och konsekvens, fast vi skippade konsekvensen och gick bara på frågorna.

Lördagen var en skön dag helt enkelt.
En hel del shopping på förmiddagen (tralltvätt, altanolja, penslar och annat smått och gott), lite lunch och städning av altanen under eftermiddagen och så grill och fniss på kvällen. Däremellan hann vi med spåret i Abborreberg, Dennis tog en löprunda medan jag tog en rask promenad. Vädret var underbart och jag njöt verkligen av att få lite skogsluft i lungorna och lite rötter under tassarna.
Vi hade pratat lite om att gå ut och göra något och efter maten fixade vi till oss och gjorde stan.
Vi stod på dansgolvet hela kvällen och hade en superkväll!

Söndagsmatt i pälsen!
Mycket vin igår och för lite vatten. Tog en rejäl frukost med baccon, ägg, frukt och annat smarrigt för att jämna ut obalansen. Vi såg ut som två sömngångare vid bordet där allt gick i slowmotion.
Idag har också varit en aktiv dag,
Oljat den nytvättade altanen hos Dennis, haft tvättstugan och även haft klass på gymmet.
När jag nu landat i soffan är jag helt slut och jag vet att jag måste planera en del grejer till jobbet......
Får ta en supersnabb powernap i reklampauserna på mina favvoprogram för att lite senare sätta mig och börja arbeta.
Tur man är så himla välorganiserad!!!!!!

Jag ska egentligen inte klaga, ser ljust på tillvaron och att jag träffat Dennis gör ju inte tillvaron tråkigare!
Ha en skön Söndagskväll!

1 kommentar:

  1. hihihi vart hitta du bilden på mej? ( ja isbjörns- posen asså..känner mej lite lik han där;))

    SvaraRadera